Gå til innhold

Div. spørsmål ang '72 Vovlo 142, motor, understell mm.

Ranger emnet


vectra b

Anbefalte innlegg

heisann godtfolk :respect

 

jeg har egentlig endel spm rundt 142 72 mod:

 

senk: hvilke fjærer og dempere skal jeg bruke?

avstiving av understell: hva burde jeg tenke på i dette tilfellet? og evt. hvor får jeg tak i deler?

motor:kamaksell? hvilken er det dere annbefaler? jeg har hørt at k-kam er eb ut av di bedre?

brems framme og bak: hvilke type er det som passer til disse bilene?

trim: ??? tar gjerne imot input :)

felg: hva passer??

 

som dere kanskje merker etter å ha sett igjennom det jeg spør etter, så ja jeg har akkurat kjøpt denne bilen.

 

æ har ikke dårlig tid med å få den ferdig :)

 

har egentlig dedikert pluss/minus 1 år til dette prosjektet.

hva annet burde jeg tenke på når det kommer til 140 serien?

 

tenker ikke og, beklager mitt dårlige ordvalg. hore den til helvette.

dette skal gjøres med tid og kjærlighet, hehe :)

 

og det jeg er ute etter er en bil som er pen å se på. mens den samtidig har nokk gamp til å få det til å krible litt ekstra i magen :)

 

denne må også kunne registreres.

 

PS: beklager bruker navnet mitt. dette er en profil jeg ordnet meg for en stund tilbake.. å nå finner jeg ikke ut av hvordan jeg endrer detter :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Er nybegynner på volvo selv, men internett er et herlig verktøy.

 

KG Trimning

 

Har sett litt her, men er langt ifra lei orginalbilen min, ENDA. 140 fra 1972 er en nydelig bil som ikke lages noe mer, husk at hvis du skal ta helt av og bygge bøllebil av den vil du angre hvis du kaster ut alt det gamle.

 

Senkesett skjønner jeg bare ikke. Det satt på bilen min når jeg kjøpte den så har det jo selv, men jaja neinei....

 

Når det gjelder hva som er bra etc, RING de som selger sakene og spør og grav. De er ofte ihuga fans selv med mange år i gamet og tilbakemeldinger fra tusenvis av kunder, en 10 minutters telefonsamtale kan spare deg for en kveld på google. Har hvertfall fungert for meg, fungerer også på andre ting enn bil. Velkommen til Classic Car Parts AS disse kara har stålpeiling på gammel volvo, men de leverer bare orginaldeler og liker det orginale.

Maskinbutikken, dreiebenker og fresemaskiner

 

1972 Volvo 144 DL

1995 Stratus som er eu godkjent i flere uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felg: Jeg kjøpte penta felger til 145, med 7 toms bredde. Blir nok ganske tung på styringa uten servo :) Selgeren sa at dette var det bredeste som passet uten modifikasjoner på 140-serie.

Trim: Han ga meg også trimmingstips, kjenner fyren fra før av, og han har holdt på med gammel volvo i mange år. Jeg sa at jeg skulle skifte toppen, sånn at jeg fikk nye ventiler som kan kjøres på blyfri bensin. Han sa jeg skulle høvle av den 3mm, og montere en annen kam. K-kam for eksempel. Så doble forgassere, og et litt åpent eksosanlegg. Har ikke prøvd dette selv enda da :)

Har du lagt ut noen bilder av den 142'en din? kunne vært artig å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår