Gå til innhold

Startproblemer med 97 Accent.

Ranger emnet


Zwixern

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kvinnfolket har en 97 modell Accent hun har arvet. Mener dette er en 1,5 med ABS som ekstrautstyr.

 

Problemet er at den starter rett å slett når den vil det selv. Spiller ingen rolle om den er varm eller kald, eller om det er 5min etter den er stoppet eller 30min etter. Vil den ikke starte, kan du vente i 5min, så starter den med en gang.

 

Sviger mener det er koding på nøkkelen, siden den ene nøkkelen visstnok var bestillt med koding men jeg har personlig aldri fått bilen til å starte med denne. Veldig spessielt! Kunne aldri tenke meg at det fantes slik teknologi i kjerra.

 

Noen som har ideer eller inspill? Har prøvd det meste fra å spraye over alle kontakter til å sjekke pluggledninger etc.

 

Har vært på verksted for å finne feilen, men de kan ikke avdekke problemet.

 

 

 

Takker

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, starteren går som bare det.

Den kan "være etter" men så vil den ikke mer. Da må det ventes en stund før man prøver på nytt. Den kan da plutselig bare starte.

Er heller ikke merkbart værre når det er fuktig i været.

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bensinpumpe, dvs at den går avogtil og plutselig så går den ikke igjen. Prøv å start den med startgass når den ikke starter. Er det lenge siden den har fått noe service? Nye plugger, nytt bensinfilter, luftfilter o.l. Kan også være periodisk feil på veivføler, men det burde laget motorlampe

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det selv. Men er så merkelig at det ikke gir NOE utslag når den kjøres med til vanlig. Hadde det vært pumpa som fusket eller delvis tett bensinfilter, så burde den fusket når man kjører. Skal kjøpe inn startgass å ha liggende i den.

Den starter nesten bestandig når jeg starter den, eller når jeg skal se hva som feiler den.

 

Men vi er enige i at det ikke finnes noe koding til nøkkel eller tilsvarende teknologi i denne?

 

Snakket med sviger. Han hadde prøvd startgass uten at den startet, men startet senere med startgass. Så tyder på at det ikke er gnist da... Er det noe elektronikk som styrer spenning til coil eller lignende?

Endret av Zwixern

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om det er noe startsperre på denne så det tør jeg ikke uttale meg om. Om den ikke har gnist så kan det være dårlig coil. Om ikke styreenheten får noe signal fra veivføleren avogtil så vil den ikke ha gnist eller få bensin. Jeg ville nesten tatt sjansen på å få den skiftet. Det er rart at det ikke blir lagret noen feilkoder i det heletatt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å lest av feilkoder om det er noe sånn mulighet på den... Men det lyser iallefall ingen lampe!

 

Kunne jo selvfølgelig prøvd å bytta veivføler om ikke denne koster en formue..

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker. Var før hun arvet bilen, så problemet har vært i allefall 4 år. Vet det ble byttet tenningslås og at regningen var sykt stor, så noe mer må det også ha vært.

Kan undersøke dette nærmere. Kom gjerne med forslag til andre metoder jeg kan feilsøke.

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge sviger er det byttet hjerne og tenningslås med startsperre. Det finnes en ekstra nøkkel som de hadde fått beskjed om at var "reset" nøkkel eller lignende. Denne vil bilen _aldrig_ starte med men, kan hjelpe om ikke bilen vil starte med den vanlige nøkkelen først.

 

Noen som vet hvordan man evt. fjerne slik startsperre?

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår