Gå til innhold

Torkil h skogesal: Renault 4 tl. Getting more power..

Ranger emnet


torkil h skogesal

Anbefalte innlegg

Har ikke gjort noe særlig mere her. Senatoren skal bli ferdig først! Men jeg har en liten plan, den går ut på å hente en renault r5 1.4"alpine"/"gordini".

Har sett på et franskt forum og den motoren der, og 5.trinns kasse passer rett neddi renaulten :P Så kjenner jeg en som har en -95 mod renault r4 med skivebremser, som jeg tenkte å handle fra han!

 

Om det blir den motoren så blir det over tredobbling av effekt! :D Hele 94 hk istedefor 26 orginale........ ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ble så jeg ikke orka å pusse sparkel på senator, så da tok jeg like greit ut motoren til renaulten ;)

 

post-64184-13804854542327_thumb.jpg

 

Merkelig detta at motoren står feil vei i bil.. :P

 

post-64184-13804854542438_thumb.jpg

 

Også satt jeg motoren ved siden av senatoren sin :D Så sånn ser 26hk vs 204hk ut:

 

[ATTACH]33977[/ATTACH]

post-64184-13804854542277_thumb.jpg

post-64184-13804854542392_thumb.jpg

post-64184-13804854542474_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe særlig mere her. Senatoren skal bli ferdig først! Men jeg har en liten plan, den går ut på å hente en renault r5 1.4"alpine"/"gordini".

Har sett på et franskt forum og den motoren der, og 5.trinns kasse passer rett neddi renaulten :P Så kjenner jeg en som har en -95 mod renault r4 med skivebremser, som jeg tenkte å handle fra han!

 

Om det blir den motoren så blir det over tredobbling av effekt! :D Hele 94 hk istedefor 26 orginale........ ;)

 

Du mangler ikke arbeidslyst ser jeg. Har forresten hentet frem Renault 5'en min fra låven til moren min, og fraktet den hjem. Tatt av frontruten for å ta litt rust. Bilen har forøvrig lite rust. Har byttet støtdempere bak, og smurt opp bremser bak, så da er den vel snart EU godkjent igjen. Har stått 2 år nå uten skilter stakkars.

Vil du få din godkjent med slik motor da?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler ikke arbeidslyst ser jeg. Har forresten hentet frem Renault 5'en min fra låven til moren min, og fraktet den hjem. Tatt av frontruten for å ta litt rust. Bilen har forøvrig lite rust. Har byttet støtdempere bak, og smurt opp bremser bak, så da er den vel snart EU godkjent igjen. Har stått 2 år nå uten skilter stakkars.

Vil du få din godkjent med slik motor da?

 

Tøft! Åssen motor er det i den? Hvordan det er å godkjenne det er jeg litt usikker på.. :P Men er mange tanker som surrer runt i huet om dagen, så det kan godt hende jeg bytter pakninger på 845cc motoren, også kjører med det! ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten motor update:

 

Jeg må bytte toppakning, og etter å ha tatt av toppdekselet ble jeg bare mere sikker på at det var gåen toppakning kan man si. Sånn så den nesten nye olja ut;

 

[ATTACH]34419[/ATTACH]

 

Og det var ikke så fint her heller;

 

[ATTACH]34420[/ATTACH]

 

Lite puslespill for å komme til topplokkskruene;

 

[ATTACH]34421[/ATTACH]

 

Jeg tok ingen flere bilder, men toppen kom av. Fikk vaska toppen i dag, og demontert litt mere på motoren.

 

Planen for den blir da:

 

- Bytte pakninger i hele motor(har liggene)

- Bytte stempelringer

- Hone opp sylinderforinger

- Bytte reg.kjede

- Vaske motor godt

- Lakkere smådeler

- Montere

 

Jeg gjør ikke mere enn dette da jeg er usikker på om den lille motoren skal være den jeg skal bruke... Vi får se ;)

post-64184-13804854600078_thumb.jpg

post-64184-13804854600266_thumb.jpg

post-64184-13804854600306_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort endel på motoren, demontert alt på den, høytrykkspylt blokka og malt den i sølv hammerigt ;) Ble ganske fornøyd! Kommer bilder i morra tenker jeg. Jeg fikk også bestilt rådebukker(?) til veiva, stempelringer og reg.kjede. Jeg skal lakke endel deler til motoren i gull, så jeg får bort litt motorlakk som bare står her! :D

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kommer det litt bilder ;)

 

Jeg tok ut stempelforingene, og da jeg så neddi der fikk jeg nesten sjokk! Det lå jo flere centimeter med dritt der damndamn;

 

[ATTACH]34487[/ATTACH]

 

Jeg fikk den ut å vaska den og toppen grundig! Og etterpå lakkerte blokka;

 

post-64184-13804854606912_thumb.jpg

 

Det er ikke akkuratt store stempler neddi her;

 

[ATTACH]34490[/ATTACH]

 

Også gleder jeg meg til å plasere dette neddi toppen att! ;

 

[ATTACH]34491[/ATTACH]

post-64184-13804854606629_thumb.jpg

post-64184-13804854606832_thumb.jpg

post-64184-13804854606972_thumb.jpg

post-64184-13804854607011_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Må si meg fint misunnelig på deg som har et så stort verksted at du kan ha maaange biler der.. På en og samme gang..

Jeg får så vidt plass til golfen, hehe! :)

 

Men svigerfar har en gammal VW Taro (Hilux) 2.4d stående, som han har sagt at jeg skal FÅ, gjett om det blir ltie plass på verkstedet da.. hehe.. :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Må si meg fint misunnelig på deg som har et så stort verksted at du kan ha maaange biler der.. På en og samme gang..

Jeg får så vidt plass til golfen, hehe! :)

 

Men svigerfar har en gammal VW Taro (Hilux) 2.4d stående, som han har sagt at jeg skal FÅ, gjett om det blir ltie plass på verkstedet da.. hehe.. :D

 

Ja, tror ikke jeg selv vet hvor heldig jeg er... :P Det var pappa som ville att jeg skulle kjøpe denna pontiacen jeg har, enda jeg hadde 3 biler fra før av ;) Men jeg skal ikke ha flere biler nå.. det blir vanskelig å gå med på, og det skjønner jeg :D Har jo tross alt eid 10 biler i en alder av 15 år!

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår