Gå til innhold

Ford Ka spiser pærer


båten

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

H7-pærene er en dårlig konstruksjon! 
Jobber litt på en bensinstasjon, og det er ikke noen forskjell på hvilke bilmerker eller modeller når det gjelder dette, så konklusjonen må være at det er selve H-7-konstruksjonen som er dårlig. 
Vi har heller ikke sett merkbar forskjell mellom Osram, Tungsram, Philips, GE, Biltema, Mekonomen eller andre merker. 
Det finnes noen Long-life pærer som er litt bedre, f.eks. fra Biltema. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at 90% av biler i dag har H7 som halogenpærer.
Så derfor skifter bensinstasjonene mest H7. Stortsett er de ganske like alle sammen.
H2 derimot, den sliter jeg med å få tak i nå, ville ha Xenon, men det fikk jeg ikke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ingen feil med H7 pærene kontra andre.
Men som Einar skrev, når majoriteten av bilene i dag har H7 pærer er det naturlig at de blir mer solgt enn andre.

Hvis noen må bytte pærer veldig ofre er det i all hovedsak for høy ladespenning.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vår erfaring er helt klar, H7-pærene har kortere levetid!
Vi opplever dette i praksis når kunder med en rekke forskjellige merker og modeller kommer med sine biler.
De fleste bemerker også at de synes de må bytte pærer ofte. Vi opplever ikke slike klager fra kunder med andre typer pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en stor misstanke om at enten ekspedisjonen eller kundene tar på glasset på pæra med fettete fingre.
Hvorfor skulle ellers pærene dere selger være dårligere en de andre selger?

Har kjørt 60-70'000km på en periode på 2 år med H7 pærer på samme bil før. Byttet ikke pærene engang mens jeg eide bilen.
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine H7 var nesten 2år før eg byttet mine i høst men tar du på glasset ryker alle halogen pærer fort, eg har aldri hatt problem med H7 verken på jobb som bilmekaniker eller når eg var servicemann på verksted på bensinstasjon i nesten 3år eg har byttet like mange H1 som H7.

Vi har vanlige H2 pærer på jobb uten xenon men de er ikke like tilgjengelige som H1-H3 og H7 det er ikke alle merkene som lager H2.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar selvfølgelig ikke på glasset på en halogenpære. Vi bytter jo også andre pærer, så det burde jo bli likt uansett.
Noen kunder bytter pærer selv, men i 90% av tilfellene er det vi som bytter dem.
Som nevnt tidligere i tråden har vi forsøkt med en rekke anerkjente pæreprodusenter, uten at dette ser ut til å påvirke resultatet.

Vi har ingen logisk forklaring på hvorfor det er slik, likevel er erfaringen helt entydig.
Om andre har andre erfaringer er det jo fint, jeg kan bare vise til det vi opplever i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår