Gå til innhold

Se på brukt Renault Trafic - Hva skal jeg se etter?


henrikbe

Anbefalte innlegg

Hei,

 

vi vurderer å skaffe oss en Renault Trafic 8 eller 9-seter (eller Nissan Primastar eller Opel Vivaro, som er samme bilen). Regner med å gå for ca 2005-2008-modell et sted. Hva bør vi være oppmerksomme på når vi ser på disse? Er det spesielle svakheter vi bør se ekstra etter?

 

Har lest i et par annonser på finn.no at det har vært mye problemer med 90 hk-modellene, stemmer dette? Hva slags problemer er det snakk om?

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si at dette er en renault tvers igjennom, motor, karoseri alt. At Opel er med på dette synes jeg er trist. Har skrudd litt slik og det er trangere enn trangest så det er ikke en bil det er billig og ha på verksted da alt tar dobbelt så lang tid omtrent når du må demontere halve bilen for å få skiftet reg reim for eksempel. Kvaliteten er fransk, dvs stadig noe småplukk. Se etter om det er noen varsellamper der, motorlampe, abs lampe da den spiser abs følere.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom at girkasse virker bra, den 6-trinns girkassa som sitter i noen av dem har hatt litt problemer, ikke noe veldig stort problem, men det har forekommet havarier.

Sjekk at alt elektrisk ser ut til å virke, at varsellamper tenner ved start og så slukker som de skal.

 

Sjekk at bilen føles stø på veien, de har litt svake bærekuler, kurant jobb å bytte.

 

Ta gjerne å få tatt en liten kikk på hjullager og bremser om du kan.

 

Dette er simple biler, men ikke nødvendigvis veldig dårlige, stabile og gode å kjøre.

 

Det at de skal være så tungvinne å skru på, kan jeg ikke se at jeg kjenner meg helt igjen i, men man må gå litt andre veier enn man er vant til fra andre merker.

 

Montere hengerfeste gjør man f. eks. på godt under en time, Bremseskifte er like enkelt som alle andre biler.

Forstilling er enkel og lettvinn å skru på.

Man får ut girkasse uten store problemer til å være FWD.

Skal man f.eks. skifte dynamo, så må man ta av støtfanger, dette høres tungvinnt ut, men den er skrudd av på 5 minutter eller mindre.

Selvfølgelig er ikke alt lekende lett, men dette er servicevennlige biler, men fransk er fransk, man må ha vært borti det før skal man være effektiv.

 

Nå høres jeg ut som reine selgeren, det er jeg ikke, men jeg har jobba som mekaniker på både renault og Nissan-verksted, og skrudd mye volvo, ford, MB, i tillegg, og egentlig mye annet rart.

 

Det er ikke perfekte biler, men de er billige, gode å kjøre, lettkjørte, går greit og om du ikke har alt for store forventninger kan du få en kjempebra bil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår