Gå til innhold

Trailerhorn på russebil?

Ranger emnet


FR33DY

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg og noen kompiser er russ i år. Vi kjøpt oss en chevy vi driver å pusser opp.

Fikk en artig ide, lurer på om det er vanskelig å gjennomføre :)

 

For noen år tilbake plukket jeg et svært horn av en trailer. Hornet er ganske likt det du ser på taket til denne:

http://i100.photobucket.com/albums/m21/kentsor/DSC00876.jpg

 

Planen er å feste dette på taket til russebilen.

 

Hornet går på luft. Har også testa det på en kraftig kompressor fattern har i garasja. Synes å huske at hornet ikke ga lyd fra seg før jeg nådde litt over 1 bar på kompressoren(Kan dette stemme?)

 

Får å få dette til å låte må vi vel ha en kompressor med tank tenker jeg?

Dette burde da egentlig være så lite som mulig, ettersom at vi trenger den plassen vi har til bagasje og stereo etc.

 

Noen forslag til hva vi kan gjøre/kjøpe? :)

Er ganske sikker på at fattern har endel slanger og koblinger liggende. så det trenger vel ikke nødvendig vis å være komplette saker.

 

En ting til, vil vi få problemer med å få dette godkjent? :)

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får tak i små luftpumper som kan levere nok trykk til drive denne, husker ikke hvem som har det i farta. men får du tak i en 12v pumpe og en liten tank så er du ferdig i grunn.. trenger ikke være store greiene

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips:

En skjært pinglekompressor på 24 liter, og en liten kompressor til 12V som greier å levere nok lufttrykk.

Lastebilene har 8-12 bar på tankene. Fyll opp tanken med luft, om du vil ha en elektrisk ventil eller en kran til det er valgfritt.

Kjør kompressoren til du har passelig trykk på tankene, så kjører du bare tuta og etterfyller med luft, du kan jo i og for seg fylle kompressortanken andre steder også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan reise på et hoggeri som har lastebiler og kjøpe en av luftankene av vrakene i stedet. Kan dere sveise om fester så kan dere ta med kompressoren fra vraket og feste det på chevrolet motoren der ac kompressoren skal sitte for eksempel, eller så må dere bruke en 12v kompressor for å fylle tanken. Hvis dere ikke vil fylle luft på tanken på bensinstajoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ikke få godkjent det?

 

Du har ett normalt lydhorn, og ett som er litt kraftigere, akkurat som vi har det på lastebilene.

 

Hadde det vært snakk om slikt med melodier, og slike ting er det noe annet.

 

Koble det på egen trykkbryter med ett relè evt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår