Gå til innhold

Min Audi A4 B5 avant 1,8T

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en likedan bil. og har en klunke lyd og finner heller ikke ut hva som er årsaken, hvert på verksted og de finner heller ikke ut feilen..

Meeeget grom bil.:)

 

klunkelyden min var en lenkearm, bytta den og da kom lyden bort.. du må nesten sjekka alle stagene og kjenne om dem er slitte og lager lyd når du vrikker på dem.

 

takker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen på bukker, katalysator demontert. flink med vinkelsliper har jeg vert, noe som må til når skruene sitter som f på flensene. tilpasset ny 3" pipe med plass til både lambda og wide-lambda. målt,merka og styra å herja så no er det klart til sveising. neste steg er å montere ny potte bak og få sveist inn fester der, det blir nok i morgen. var forsåvidt et prosjekt i seg selv å få bilen opp på bukker. er spent på hvordan det blir med ny potte og fjerning av katalysator..steg nr 3 blir vel å lage en vegg mellommotor og luftfilter med gummilist oppå. større konfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikset lager bak, mekket og tilpasset eksos etc.. kan sveises snart så fort jeg får potten i posten så jeg får tilpasset den bak. justere senkesett litt opp, vaske bilen under og i hjulbuer før den skal på bakken igjenn, behandle deler med rett kjemiprodukt. skifte drivledd venstre side frem. muligens rense og lakkere eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,5 stuss såg stort ut men tror ikke det blir så ille når jeg får den soppas oppi og inn.. er jo tross alt bare litt av stussen som skal peke ut og det er soppas stort hull der fra før så blir dumt med for liten. får se hvordan det blir, og ser jo uansett ikke inn i hullet når det er bøy og så lav bil. har trua e.. har tilpasset eksos helt fra 3" pipen nå og skal sveises iløpet av uken.. var meget rustet noe over bakakselen bak så det ble byttet ut den bøyen der og nytt bakover til potte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/528539_10151198381200516_731729945_n.jpg

 

bare lagt oppi foreløpig men syns det ble meget bra! måtte slipe til stålkanten under der så den må behandlers. samt runde av en fin sirkel på fanger så jeg får den langt oppi så den ikke henger. blei ikke så stort som jeg forutsåg og er bare glad jeg valgte soppas stor. blir fint sålenge den ikke stikker for langt ut..

 

bytte foresten drivledd nå! var jo et prosjekt bare det og mutteren i navet satt bom og bitsen knakk ved første forsøk.. slo til med en ny vri som resulterte i rund skruvhull.. gikk på med vinkelsliperen og lagde et hakk og slo rundt og fikk åpnet skruven, heldigvis er det med ny skruv

så i morgen blir det full aksjon på å fikse eksosrør fra ettet bakaksel og til potten samt fikse fester..så blir det å sveise alt jeg har tilpasset.

 

var til å skifte hjullager i går da jeg la merke til at mutrene ikke var skikkelig skrudd fast og jeg kunne vri dem fint rundt med fingrene en 2-3 runder så ikke rart hjulene var raklette. veldig fin var den røde fettet inni der å og ser nesten ut som det er byttet hjullager men muligens satt til for dårlig eller ikke etterstramt. skrudde til med håndmakt på koppen og vridde hjulet frem og tilbake og ble helt fast og fint. så kansje jeg ikke trenger å bytte hjullager alikevell.

 

er foresten spent på lyd etter fjerning av kat og ny potte bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår