Gå til innhold

Startproblem og hva betyr denne lampa?


mario94

Anbefalte innlegg

Ja, om sensoren er løs så kommer det til og gå galt så det er ikke rart. Hvor sitter føleren, på girkassa eller på registersiden? Får nok løsna skruen om den blir varma opp litt

 

Den sitter på registersiden. Det føles som om den sitter ganske bra uten skrue også, slet ihvertfall med å få den inn. Det som er problemet med skrua er at den har knekt, så har ikke noe å skru på. Må prøve å skaffe meg et borr så jeg kan borre den ut.

 

Jeg vet ikke om dette hjelper, men den stopper ikke brått som om motoren blir kvælt, den stopper ganske mykt, akkurat som om jeg skulle ha vridd om nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, for et par dager siden begynte bilen å fuske noe sykt mens jeg kjørte. Så fikke jeg motorstopp og bilen ville ikke starte når jeg dro om tenninga. Jeg fikk starten den ved hjelp av bakke start, men med en gang jeg slapp gass så stoppet vilen igjen.

Denne lampa begynte å lyse (øverst til høyre):

24gm97t.jpg

 

Jeg får heller ikke noe gnist fra glødepluggene.

 

Ting som er gjort uten hell:

* Byttet glødeplugger

* Byttet coil

* Byttet hjernen

* Sjekket glødeledninger

 

Noen som vet hva det kan være?

Jeg tror nok du kan være glad for at du ikke har gnist på glødepluggene dine.

-Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++

X

-89 Mercedes 250D 400km, 88 Mercedes 250D 680km

-95 Audi A6, 92 Audi 100 2.3, 76 Audi 80 1.6 LS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer jo det samme som om du skulle stoppa bilen med nøkkelen, gnisten kuttes. Når du ikke får skrudd fast følern så kan den ligge helt intill og gå inn i veivhjulet, jeg vet ikke hvordan det ser ut på bilen din så jeg er ikke sikker, men at den ikke er skrudd fast er nok grunnen til at den stopper. Beste blir da og få boret opp skruen, gjenget opp igjen og satt i en ny skrue, men for at det skal bli bra så må det bores helt i senter på skruen slik at følern sitter riktig etterpå. Må også bores et visst stort hull slik at det går an å gjenge det.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer jo det samme som om du skulle stoppa bilen med nøkkelen, gnisten kuttes. Når du ikke får skrudd fast følern så kan den ligge helt intill og gå inn i veivhjulet, jeg vet ikke hvordan det ser ut på bilen din så jeg er ikke sikker, men at den ikke er skrudd fast er nok grunnen til at den stopper. Beste blir da og få boret opp skruen, gjenget opp igjen og satt i en ny skrue, men for at det skal bli bra så må det bores helt i senter på skruen slik at følern sitter riktig etterpå. Må også bores et visst stort hull slik at det går an å gjenge det.

 

Takk for hjelpen, jeg skal få kjøpt det borret når jeg har tid, så skal jeg gi beskjed om hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Som opelduude skriver her så gnistrer ikke glødeplugger. De gløder, derfor det heter glødeplugger.

Hadde det skulle vært gnist, hadde de kanskje hetet gnistplugger, eller tennplugger. Sist jeg sjekka så trengte man ikke gnist for å antenne i en dieselmotor, men kompresjon. ;-)

-Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++

X

-89 Mercedes 250D 400km, 88 Mercedes 250D 680km

-95 Audi A6, 92 Audi 100 2.3, 76 Audi 80 1.6 LS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår