Gå til innhold

Girkasse, 1. til 2. gir

Ranger emnet


Sverre760

Anbefalte innlegg

Ligger teknisk melding på dette nå. Det er riktig at det er fordi den skal trekke tunge lass og tåle ekstrem bruk

det ironiske er at bilen "bare" kan dra 2,8 tonn. kontra touareg'ens 3,5 :klovn:

og min bil er ikke sånn ? :wonder:

Endret av ePOX

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Nå har Amaroken min rullet 23k og girkassa er fremdeles like kjip mellom 1. og 2. Har klaget ett utall ganger på dette til Møller uten hell. De sier at det ikke er noe de kan gjøre med det siden VW har lagt ut melding om at det "bare er sånn på denne kassa". Blir så irritert på sånn kundebehandlig. Helt latterlig iom at jeg vet at dette bare gjelder noen av biler. Flere VW-mekanikere jeg har snakket med har også erkjennt feilen.

 

Tips mottos med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dårlig kundebehandling, det er bare sånn det er. Det står i skrivet fra fabrikken "Deler som byttes ut for dette problem blir returbelastet"

Vet om flere forhandlere som har byttet kassa på sine demobiler uten at det hjalp, er bare sånn kassa er laget, 1 og 2 gir er forsterka for å tåle rivstarter med tung henger, lavserie og sperrer innkobla.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det dårlig kundebehandling! Min forhandler har ikke kunnet hjelpt meg med problemene jeg har med min bil. Hvordan kan du da mene at jeg da bør være fornøyd? At VW sentralt sender ut en melding om at "det bare er sånn", gjør ikke det at problemet forsvinner og jeg blir mer fornøyd.

Flere bekjente av meg har også Amarok, og ingen av de har de samme problemene med kassa. Det hadde heller ikke demobilen jeg kjørte før jeg bestilte bil.

Men, det er fremdeles håp.. For nå har de endelig gått med på å teste en annen girolje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det dårlig kundebehandling! Min forhandler har ikke kunnet hjelpt meg med problemene jeg har med min bil. Hvordan kan du da mene at jeg da bør være fornøyd? At VW sentralt sender ut en melding om at "det bare er sånn", gjør ikke det at problemet forsvinner og jeg blir mer fornøyd.

Flere bekjente av meg har også Amarok, og ingen av de har de samme problemene med kassa. Det hadde heller ikke demobilen jeg kjørte før jeg bestilte bil.

Men, det er fremdeles håp.. For nå har de endelig gått med på å teste en annen girolje :)

 

Møller asker og bærum sa det mest sannsynlig var feil viskositet på oljen, men de vil ikke gjøre noe med det. Jævla Vw.

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår