Gå til innhold

Tennplugg spratt ut! Need help....

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei. Her en dag spratt tennpluggen ut som et prosjektil under kjøring på min Ford Lightning 1999. Det smalt som faen, og bilen gikk dårlig. Jeg åpnet panseret og fikk til min forskrekkelse se tennpluggen stikke opp av toppen. Aner ikke hva som har skjedd, mulig at det var litt høyt trykk i sylinderen.

 

 

Men jeg aner ikke hvordan jeg får fikset dette.

 

Må jeg ha ny topp? [ATTACH]27900[/ATTACH]

Går det å gjenge opp hvis det ikke er noe gjenger der?

Må jeg sende den på verksted?

Om ikke, er dette en krevende jobb på disse bilene?

post-66535-13804853879949_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gjenget opp slikt før med og bruke helicoil hvis det ikke er altfor mye skade. problemet ligger i få tak i riktig type til det hullet er. først må du få sjekket opp dim på der pluggen sto.. fins en del rep sett til slike ting men det koster.

du må IKKE kjøpe det biltema selger! det er stål innsatser!!. det skal IKKE brukes på alu topper. da sprekker den!...

så fremt du får tak i gjengetapp og helicoil etter dim du får på hullet så skal det være smal sak og fikse det. tror jeg møtte på at gjenge stigningen til min tennplugg var feil, nå vet jeg ikke hva slags plugg du har, er du heldig fins det.

 

men som sagt det finnes et verktøy designet til akkurat dette formålet. det er og godkjent av mange fabrikker til rep av topper. men koster rundt 4000kr sist jeg sjekket, er 1 år siden.

http://www.lnseurope.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=27&Itemid=7〈=nb

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår