Gå til innhold

kjølevifta tuller !


Mekkejenta

Anbefalte innlegg

kjølevifta svive selv om tenninga er av.....

 

tok av den ene batteripolen nå i kveld.....regner med den vil starte fint i morgen ?

kan jeg bare kjøre med det sånn foreløpig, å evt bare ta av å på polen når jeg må liksom ?

eller er det like greit å bare kople av vifta til jeg får ordnet det ? I så tilfelle hvor lenge kan en kjøre på denne åstiden før motoren blir varm og jeg må vente til den kjøle seg ned ? nå er det jo bedre enn sommeren heldigvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lar bilen stå noen timer og prøver med og bare sette tenninga på, starter vifta da? Normalt at vifta går når du har tenninga på rett etter du har kjørt varm en motor. :)

 

har ikke prøvd mange timer med barre tenninga på, for er redd batteriet blirr flatt. vifta går hele tiden. har nøkkelen ute av tenninga og vifta sviver fortsatt.....

 

tok ut en av batteripolene så stoppet det ihvertfall. kan vel kjøre med det sånn til det blir fikset ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at du skulle stå mange timer med tenninga på. Men skjedde dette rett etter du hadde vært ute og kjørt? Prøv og sette på polen igjen nå f.eks. Når bilen er kald. Hvis ikke er det jo ikke noe galt og kjøre med kjølevifta på heletiden til du får fikset dette. Hvis du kobler av vifta ville jeg vært ops på og holde et øye med tempraturmålern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde samme symptomer på min w202 98, det sitter en styringsboks foran venstre framhjul som var gåen på min, fikk ellers tips om å sjekke tempmåleren som sitter under plastdekselet foran på motoren, legg ledningen mot minus og vifta skal stoppe/starte. For å slippe å ta av batteriet hele tiden, kan du bare ta ut sikringen i sikringsboksen foran fører, tror det var en 40A. Jeg kjørte med dette i flere uker, riktignok ikke i sommervarme.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår