Gå til innhold
Bilforumet.no
Stereohead89

Nissan Laurel 1990. 2.8D Fra automat til manuell

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vil anbefale deg en tur på nccn.no der er det mange som kan sin del om laurel. Men siden du har en komplett bil å bytte over så vil det ikke være noe problem. Må vel bytte mellomaksel mener det er forskjellige lengder på automat å manuell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv gjort det, og er nettop ferdig. Det er relativt greit å gjøre. Det som er mest jobb er vell å montere clutch pedalen :p J*vla trangt. jeg tok ikke ut motoren, og det gikk bra.

Noen problemer du kan støte på:

1. Bakakslingen på automaten er mindre enn den på manuell, så den må du skifte. Jeg lagde bare et mellomstykke, men det er bare midlertidig.

2. Det bakerste feste på manuellkassa og automatkassa er litt forskjellig, det skal egentlig festes med 2 bolter på hver side, men på automaten er det boltene som går ut av karoserriet litt lengre bake, så festet på manuellkassa blir litt for lang fremme til å få festet på begge boltene, men den fremste går bra. Jeg har bare festet min med 1 bolt på hver side..

3. på automatkassa er der en bryter, som gjør at du ikke kan starte bilen i annet gir enn fri og park. Uten den får du ikke startet. Jeg lagde bare til med bryteren, og satt den i rett posisjon, da funket det.

tror ikke det er noe mer som er spesielt vansklig. men du må sette inn manuellkassa i ca. 90 graders vinkel, så starter "vorta" går på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå