Gå til innhold

Periodisk feil på ESP, fartsholder, dekktrykkovervåking og hold-funksjon


Øresus

Anbefalte innlegg

Periodisk feil på ESP, fartsholder, dekktrykkovervåking og hold-funksjon spesielt ved fuktig vær. Av og til er alt i orden for så å varsle feil på disse 4 funksjonene. Har forsøkt å rense multikontakt som står på bremse-servopumpen på høyre side i motorrommet. Virker en stund for så å tilfeldig varsle feil igjen. Begynner å bli lei. På verksted er de så dårlig for tiden at de mest sannsynlig begynner å bytte cpu-uniter i stedet for å feilsøke. Da blir det VELDIG dyrt.... Bilen er en E220CDI 2007 W211

 

Kan det være en ide å anskaffe en feilkode-avleser og feilsøke selv?

 

Hvor kan en få oversikt hvor alle cpu-uniter er plasser rundt om i bilen?

 

Kan en skaffe seg oversikt over hvor alle skøte-kontaktene til f.eks. de 4 hjulenes rotasjonssensorer er?

 

takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tro det eller ei - men dette er forklaringe:

Etter å ha foretatt noen kraftige, harde og gjentatte trykk på bremsepedalen med motoren i gang så forsvant problemet. Fra Mercedes hold så sies det at slitte bremseklosser som henger litt kan gi trykkproblemer i bremsehydraulikk kretsene. Disse trykkproblemene (lavt trykk) får en trykksensor til å melde feil og når denne feilen oppstår skal ESP, fartsholder, dekktrykkovervåking og hold-funksjon koble ut.

Nå er alt stabilt og virker etter hensiket. Ingen feilmeldinger lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har en e 220 cdi 2001. med noe av det samme problemet. men min hang seg opp og la seg på sive hjul. tror jeg fik ordnet det men nå er det motoren som bremser seg virker det som att den går i nød. kommer ikke over 3000 etter jeg har kjørt 1 min ca.. har du hatt same problemet eller kansje kjenner til det ? finner ikke ut noe. feilsøkinga viste ingen ting heller da jeg prøvde meg,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en e 220 cdi 2001. med noe av det samme problemet. men min hang seg opp og la seg på sive hjul. tror jeg fik ordnet det men nå er det motoren som bremser seg virker det som att den går i nød. kommer ikke over 3000 etter jeg har kjørt 1 min ca.. har du hatt same problemet eller kansje kjenner til det ? finner ikke ut noe. feilsøkinga viste ingen ting heller da jeg prøvde meg,...
= hobbymekker

hadde samme feilen helt til i dag jeg å med turtallet på min 290 TDT . fikk renset lufmengdemåleren å da var problemet løst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår