Gå til innhold

Prosjekt sugetrimm Neon CS 1999.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, alle Neonentusiaster!

 

Jeg starter nå min første ever, prosjekttråd.

 

Er eier av en 1999 neon CS.

Denne ble levert orginalt med en del "performance / luxury goodies":

 

# Doble stabstag.

# Sport 3.94 close ratio MTX

# Eibach senkefjærer.

# Dual tip exhaust.

# Dohc panser.

# Tåkelys.

# Surfe board vinge.

# SLX hud interiør.

# 15" spesialdesignede felger.

# Skiver foran og bak.

# Twin tip stainless mufler. 1.5psi redused back pressure!

# Mid mounted stainless silencer by Vibrant.

 

Hva er planen?

 

Jo her er den:

 

Jeg har ikke hinsides med penger, så for dere som venter spent på 200 hester på hjulene, kan jeg skuffe dere.

Ja det er faktisk mulig med en sohc sugetrim, men ikke hos BT. Og vil koste skjorta, da det må byttes til srt4 understell. Way too much :)

Motor:

CAI. ( Coold Air Intake): Montert

Konfilter: K&N 9360. Montert.

Mpx 60mm TB. Montert.

E85 tuningbox. Demontert.

7250 rpm dohc ECU. Montert

Granatelli 8,5 pluggledninger. Montert.

Crane 12 kam. Montert.

Grenør fra Headman. Demontert.

LTH fra TTI: Montert

Porta og overhalt topp. Montert.

Magnaflow katalysator. Mangler.

UDP (Under drive pulley) Montert.

AEM kamdrev. Montert

Mpx semisolid motordemper i bakkant. Montert.

Protane motorfester: Montert.

Booger Bushings. Montert

24IBS dyser. Montert

 

Jeg ønsker ikke å endre på turtallsperra, da denne kommer til å bli brukt allt for ofte og sikkert korte ned levetida betraktelig hehe :)

 

 

Understell:

Kyb Gr-2 Excel-G gassdempere. Montert.

EBC Skiver og klosser rund baut: Montert.

Protane understelsforinger: Montert på stab og bakerst på forstilling.

 

 

Motorbygg:

Dette er jo forsåvidt en relativt mild mod, og en man kan betale for med god samvittighet.

Noe av mitt poeng med dette prosjektet, er å se hvor mye man kan ta ut med ganske greie grep, som så og si alle med litt IQ, kan få til.

Når det gjelder porting, så kommer jeg ikke til å gå helt inn i kammeret, men mere porttilpasse grenrør og innsug, polere osv. Å begynne å endre flow, har jeg ikke noe greie på.

 

Motoroppheng:

 

Orginalt er dette dårlige greier. Så å stive av er et must når man skal ha mere krefter og mindre trøbbel.

Motordempern i bakkant er bytta ut med ei stålstang med gummidemping fra MPX. Blir mere vibrasjoner i rattet, men takeoff'en har bedra seg betraktelig. Ikke no hjulhopp. Bare power rett ned i asfalten. Slik løsning tar faktisk av 2-3 tiendeler av ei kvart mil.

Protane gummiopphenginnsatser stiver av resten. Er bare å tre inn i det som sitter der fra før. Veldig enkelt.

 

Understell:

Når det gjelder understell, så er jeg kjempefornøyd med både de nye bremsene og demperne.

Brakes.no har rimelige bremser fra EBC. Jeg kjøpte OEM standard, men klossene fra EBC er slissa på midten. Tror det blei en 2700,- for alle skiver og klosser. Ikke dårlig det. De har slissa med huller også, men det ble litt dyrt, men angrer litt på det i dag.

 

Demperne kjøpte jeg hos Modernperformance. Kosta 249 dollar for alle 4. Det ble 620,- pr stk meg i hende.

Det er dobletube gassdempere. Holder seg konstante under hardt press.

Protane foringene kosta 119 dollar for hele bilen.

 

Resten av moddene kommer etter hvert.

Endret av Trialmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilder kommer :)

Har akkurat handla meg en 95 topp. Den har vært på Sylinderteknikk i Oslo for sjekk. Den var både tett og rett og vasket. Så det var skifta en innsugsventil. Ga 1500 spenn for den. Det måååå da være et røverkjøp :D

Det er jammen meg trangt i eksosportene. Her må jeg undersøke hvor mye jeg kan ta. Noen sier jeg ikke skal røre gulvet i det hele tatt, og noen sier man kan gå hele 1 cm ned. Må jo ikke ødelegge dynamikken heller, da. Må da kunne gå ann å flate den litt ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller bare gjort den glattere, ikke utvide noe.. Hvis du ødelegger "flowen" i toppen så er det litt vanskelig å få bygget opp igjen kanalene :P

 

Men for all del, du har jo 2 topper nå så er vel bare til å prøve seg fram :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, den Neon'en så ut som gikk veldig fort. Har sikkert akkurat de samme modene som jeg skal ha på min B)

Synd den ikke kan registreres :(

Takk for tipset, men jeg har Super Power Racing Girl Pickup car!

Noen ganger kjører jeg saaaakte igjenom Jessheim sentrum, og skuer ut over massen av bikinidamer med høye heler og blondt hår, som samler seg rundt den tøffe bilen min med doble eksospotter. En av dem banker på sidevinduet og viser trutmunn. Jeg senker vinduet, sakte, for det gjør det, forde den jækla mekanismen er utslitt. Jeg bare legger en sterk hånd på vinduskanten for å hjelpe den stakkars vindusmotoren, og smiler bredt.

Så sier hun: "Jeg liker stucket på bilen din, ass" jeg kjenner Hubba Bubba lukten blandet med sexy parfyme, trenge inn i mine hårete nesebor. "Jo'æ, kul den" "Har modda'n." "Grenrør og no stæsj" og tråkker inn gassen opp til spærra.

"Åh det var tøff lyd, ass" "Kan jeg få prøve gasser'n din el?" "Selvfølgelig, skal flytte meg, jeg" "Bare sitt, du. Jeg bare setter meg oppå her, jeg" Hva er vel livet uten G-streng?, tenker jeg....

Endret av Trialmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, den Neon'en så ut som gikk veldig fort. Har sikkert akkurat de samme modene som jeg skal ha på min B)

Synd den ikke kan registreres :(

Takk for tipset, men jeg har Super Power Racing Girl Pickup car!

Noen ganger kjører jeg saaaakte igjenom Jessheim sentrum, og skuer ut over massen av bikinidamer med høye heler og blondt hår, som samler seg rundt den tøffe bilen min med doble eksospotter. En av dem banker på sidevinduet og viser trutmunn. Jeg senker vinduet, sakte, for det gjør det, forde den jækla mekanismen er utslitt. Jeg bare legger en sterk hånd på vinduskanten for å hjelpe den stakkars vindusmotoren, og smiler bredt.

Så sier hun: "Jeg liker stucket på bilen din, ass" jeg kjenner Hubba Bubba lukten blandet med sexy parfyme, trenge inn i mine hårete nesebor. "Jo'æ, kul den" "Har modda'n no jævelig, da" "Grenrør og no stæsj" og tråkker inn gassen opp til spærra.

"Åh det var tøff lyd, ass" "Kan jeg få prøve gasser'n din el?" "Selvfølgelig, skal flytte meg, jeg" "Bare sitt, du. Jeg bare setter meg oppå her, jeg" Hva er vel livet uten G-streng?, tenker jeg....

 

ehhh..? hva i alle dager? xD

Og den AutoDB linken fungerer ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke neon er en bil som drar damer uansett :L Har ikke fått noen positiv reaksjon fra jentene om den jeg xD Ei synes den var søt pga at den var rosa.. men det var bare et dårlig bilde tatt om vintern.. for den er egentli rød :P

Endret av Sorvik94
R for N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke neon er en bil som drar damer uansett :L Har ikke fått noen positiv reaksjon fra jentene om den jeg xD Ei synes den var søt pga at den var rosa.. men det var bare et dårlig bilde tatt om vintern.. for den er egentli rød :P

 

Har vel mer me deg å gjøre, ikke bilen! xD :lol:

 

Stratus drar damer.. Ikke neon ;-)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår