Logo

Gå til innhold

4Spørsmål ang Register-reim intervall og Varsel lampe og diverse andre ting! LØST

MazdaHelge

MazdaHelge 29.January.12 - 20:54

• Opp

MazdaHelge 29.January.12 - 20:54

• Opp

Har nettopp hentet ny bil. Volvo 940, 1995 mod, 5 gear manuel . Stasjonsvogn

Har noen spørsmål knyttet til bilen : :bok:

SPØRSMÅL 1 :

Register reimen ble sist byttet i 2005, da var bilen gått 160.000. Når har bilen gått 245.000 km

Når skal denne byttes ?

SPØRSMÅL 2 :

Varsel lampe som er på venstre side i instrumentpanelet lyset konstant, Orange lys med grønn i miden, noe som sier det er feil på bilens elektronikk ?

Hva kan dette være ?

Kan jeg slette denne og se om den kommer på igjen?

SPØRSMÅL 3 :

Høyre skjerm må byttes framme, det er en bulk i denne.

Er det mye jobb ? Hva må demonteres for å komme til alle skruer ?
    Vanskelig jobb?

Dette innlegget har blitt redigert av MazdaHelge: 31.January.12 - 0:39

EsHernes

EsHernes 29.January.12 - 22:27

• Opp

EsHernes 29.January.12 - 22:27

• Opp

Angående det med registerreima så er det på tide å skifte denne. De fleste bilfabrikker har et intervall på 90000+- km, så det lureste er å se om den er blitt slitt eller lignende. Men hadde jeg vært deg ville jeg ha skiftet den for og hindre motorhavari. Med det samme du skifter registerreima så må du sjekke om det er lenge siden vannpumpa ble skiftet, dersom den blir drevet av registerreima da.

Og spm nr 2. så kan det eventuelt være feil ved en sensor. Det kan være en jordkontakt som er etset bort eller lignende. Du skal kunne slette den feilmeldingen, men tror den garantert vil komme tilbake etterpå.

Dette innlegget har blitt redigert av EsHernes: 29.January.12 - 22:30

Kjetilr

Kjetilr 30.January.12 - 21:59

• Opp

Kjetilr 30.January.12 - 21:59

• Opp

Mener det er 75000km på reim på B230 motorene.
    MazdaHelge

MazdaHelge 31.January.12 - 0:39

• Opp

MazdaHelge 31.January.12 - 0:39

• Opp

Har fått byttet registerreimen og Strammehjul. den hadde gått 2 år over anbefalt og kjørt ca 4500km , var på tide og bytte denne, strammehjulet var glovarmt under demontering

Motorlys i dashbordet ble fjernet når jeg tok ut sikring nr1. Har kjørt 13 mil etter dette og lyset har enda ikke kommet på ;)
    EsHernes

EsHernes 31.January.12 - 19:43

• Opp

EsHernes 31.January.12 - 19:43

• Opp

Da går du i bruksmanualen for bilen og finner ut hva sikring nr1 går til;)

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt