Gå til innhold

Registerreim bytte på Chrysler Stratus '96 2.0

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Her nettopp kjøpt meg en stratus fra 1996, og slik jeg fikk inntrykk av er bilen i meget god stand, og har fulgt servicer med jevne mellomrom. Bilen går godt, og det er ingenting jeg kan sette en finger på. MEN jeg har aldri hatt en Chrysler før, in fact, jeg har nettopp fått bil for første gang.

 

Så jeg fikk beskjed om at jeg burde overveie å bytte reg. reim, jeg lurer dog på hvor mye dette bruker å koste hos verksted. Prisene varierer nok, men sånn ca. Jeg har også vurdert å få byttet sim. ringen i samme slengen siden jeg har hørt den har en tendens til å gjøre at bilen lekker litt olje.

 

Jeg hører litt surkling fra bilen når jeg tråkker pedalen fra turtall rundt 1000 til 2000. Hva kan dette komme av tror dere ? Skal sjekke under bilen imårra, og mistenker at det er eksosanlegget, dere får gi meg en pekepinn i riktig rettning om dette om dere har mulighet

 

Sensoren til førerdøren må også byttes, for under kjøring begynner den å gi beskjed om at døren ikke er lukket. Easy fix, just mentioning.

 

Denne modellen har ikke ABS, men gir god respons på bremsene, og håndbrekket fungerer utmerket!

 

Batteriet var dødt når jeg kjøpte den, men skal bytte det imårra. Starter fint med litt starthjelp, ingen ulyder fra motor heller, og bilens dynamo ser ut til å fungere godt. Andre ting jeg kommer på er at antennens motor ikke fungerer, så den går ikke opp eller ned.

 

Noen små kosmetiske skader, og minimalt med overflaterust på bilen, uten å ha sjekkt understellet. Tenker på å tektylere understellet bare for å verne den for rust i fremtiden.

 

Vedsiden av dette, ingen problemer, god respons på rattet, fun clutch, god girkasse, og tilsynelatende god gassrespons.

 

For 9000 syntes jeg dette var en god deal, men hører det er en del problemer med denne modellen, har dere også noen tips til hva jeg burde se etter i fremtiden, evt. bytte av slitedeler ? Hva som helst, vil ha denne bilen en stund, den er stilig, går bra, og er god å sitte i.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør hente inn priser fra flere verksted når det gjelder regreim,prisene varierer mye. Skift vannpumpen i samme slengen. Disse bilene pleier å ruste i kanalene så pass på dem. Ellers så ligger rørene til servo utsatt til,pleier å ruste hull i dem. Når det gjelder bærekuler så har jeg ikke skiftet noen på mine 2 stratuser til nå,kun styreledd. Det er smørenippler på bærekuler og styreledd pass på å gi dem litt grease.

 

Når det gjelder ABS så tror jeg du tar feil,er nok ABS på bilen din.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått igjennom alle servicene til bilen, og alle gir beskjed om at ABS ikke er et gjeldende kontrollpunkt for angitte bil. Har også googlet rundt litt, og denne modellen jeg har, har ikke ABS som standard, men at det finnes som ekstra utstyr.

 

Men den har el. vindu, noe jeg også forstod ikke alle hadde heller. Men jeg skal være obs på kanalene, og Servo-rørene, tror du det evt. ville vært en god ting og dekke de til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ABS så skal jeg sjekke i mine papirer når jeg kommer hjem. Har ikke vært borti noen stratuser som ikke har ABS og som ikke har el vinduer men det er fullt mulig jeg tar feil. Du bør sjekke tilstanden på rørene.

 

Jeg har en LE og en LX 1995 mod begge med ABS og 4x el vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skaffet tak i et nytt batteri som jeg skal prøve, jeg har også fått tak i plastsparkel slik at jeg kan fikse litt kosmetiske skader her og der. Lurer også på å gjøre noe med interiøret da kunstskinnet på armstøttene er slitt bort. Skal også ta en grundig vask av bilen så fort jeg får råd til å suse den gjennom en autovask.

Stereo'en skal bare byttes i en annen, antennen skal jeg også ta en kikk på når den tiden kommer.

Har også sjekket på et Reg. Reim kit på Ebay, så jeg vurderer å bare legge inn en bestilling på det, da følger det også med vannpumpe. Hele framstillingen er byttet så jeg vet ikke helt med bærekulene, bilen føles meget fast og fin på veien, med god respons på rattet, så tror ikke jeg trenger å bytte de ennå.

Kikket litt på bremseskivene fremme og trommelene bak, litt rust der, så vurderer å byttet kalipperene og skivene framme. Litt usikker på om jeg skal ta trommelene i dette øyeblikket, den bremser fint, så skal vel strengt tatt ikke være nødvendig helt ennå, siden overflaten på skiven der klossene griper ikke har et fnugg av rust.

Dette er vestlandet, for mye salt i luften og på veien!

Har også satt en gummiknott på rundt 3mm på dør-sensoren til førerdøren, så jeg slipper å legge meg i en sving nok til at g-kreftene flytter døren noen micrometer og ulingen begynner.

All elektronikken fungerer iallefall utmerket, og jeg føler meg overasket over standen på bilen, da den i dette øyeblikk ser ut til å være en av de bedre! Men jeg er forberedt på det verste etter jeg har vært i kontakt med Kina mopeder og den sorten. Så jeg vil gjøre alt jeg kan nå for at denne ikke skal bryte sammen som ALLE mopedene jeg har hatt har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått byttet batteriet, og den starter uten problemer. Var litt knot med å få på plass et uorginalt batteri, men det gikk omsider. Men jeg lurer på om det kanskje er en liten sjanse for at det er jordfeil en plass, dere som er litt mer kjent med disse bilene, hvor ville det vært vanlig å starte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden forrige eier nevnte at batteriet i siste tiden alltid var tomt, så tenker jeg at det i det minste kunne være verdt å sjekke opp i, eller om det var noe som var typisk feil med det elektriske. Nå var jo batteriet like gammel som selve bilen, så det er jo ikke rart at det i den seneste tiden alltid var tomt. Men slik er nå det.

 

Merket også at sentrallåsen ikke fungerte, noen ide om hvor jeg burde starte der ? bryteren for å låse alle dørene virker, men bruker jeg nøkkelen, eller trykker ned låsen på døren så gjør skjer det ingenting med de andre dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden forrige eier nevnte at batteriet i siste tiden alltid var tomt, så tenker jeg at det i det minste kunne være verdt å sjekke opp i, eller om det var noe som var typisk feil med det elektriske. Nå var jo batteriet like gammel som selve bilen, så det er jo ikke rart at det i den seneste tiden alltid var tomt. Men slik er nå det.

 

Merket også at sentrallåsen ikke fungerte, noen ide om hvor jeg burde starte der ? bryteren for å låse alle dørene virker, men bruker jeg nøkkelen, eller trykker ned låsen på døren så gjør skjer det ingenting med de andre dørene.

 

Tror du skal se hvordan det går med det nye batteriet,tror ikke du har noen feil på bilen. Var nok det gamle batteriet som var årsaken.

 

Når det gjelder sentrallåsen så bør du ta av dørtrekket på førersiden og sjekke dørlåsen er nok noe der som styrer sentrallåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår