Gå til innhold

1995 golf gti 2.0 115 hk - ulyder fra motor

Ranger emnet


tonymb

Anbefalte innlegg

nett henta meg ny bil. 95 mod gti. bilen laga kvinelyda fra motor da eg henta den.tok og smørte strammerene til viftereima og kvininga som var konstant forsvant. men bilen drar bra ved og bare vere nett på gassen.gir jeg flat gass er det lite respons. akkurat som om den rett og slett ikke har noe drag. og der er en fæl kvinelyd ved oppsatrt(spessielt kald) som varer i ca 10 sek. og etter det så kviner den bare i 1 sek hver gang jeg gir gass og slipper gassen igjen. kåmmer også ved gasspådrag ved ca 3000omd. er utruli irriterende.lyden høres ut som den kommer fra rett foran meg,men hører at den kommer fra motor en plass når jrg åpner døra. kan også nevne at bilen blir bare motor varm ved tomgang,eller kjøring i oppåverbakker. ellers viser tempnåla nesten bunn. er også en irriterende småtikkende lyd,som høres ut som den kåmmer ifra speedometeret? takker for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det siste først. Termostaten er nok dårlig siden motoren bare blir varm på tomgang og i oppoverbakke.

Kvininga ved oppstart er nok reima. Foreslår du bytter den.

 

Om lydene kan fremprovoseres når bilen står stille så er det greit å bruke stetoskop, eller en tynn gummislange rett i øret for å søke etter hvor (u)lyden kommer fra.

 

Årsaken til dårlig drag er litt vanskeligere. Om den også går litt ujevnt på tomgang ville jeg først sjekke for vacuumlekkasje, spesielt slangen til bremsekraftforsterker og gummiflens under gasspjeld/innsprutenhet.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A/C drives av same reima som servostyringa, som da er lengre for biler med A/C.

 

Det er et par varianter av dynamo/vannpumpe reim også.

 

Du sparer deg egentlig for mye bryderi og mulige feilleveranser ved å kjøpe slike deler hos Møller.

De er ikke vesentlig dyrere enn andre for mye for smådeler til Golf3.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår