Gå til innhold

bilsport 2012 - hva skal jeg kjøre?

Ranger emnet


HotShot

Anbefalte innlegg

har endelig bestemt meg for å komme i gang, og kjøpe en egen bil til bane/løpskjøring:) men det store spørsmålet er, hvilken klasse? bor i østfold og vil kjøre mye.. kan dra et par timer unna som til vålerbanen og sånt, men ikke over hele landet(ennå). er 20 år, budsjettet til innkjøp er ca 50-80 tusen

har tenkt på:

 

crosscart: trenger ikke bilhenger og ny trekkbil, stort pluss. virker også overkommelig mtp pris. men finner lite terminlister, og virker som det er få løp i området?

 

 

shortcar: trenger heller ikke bilhenger og ny bil. løp på rudskogen og vålerbanen, men ikke så mange. kansje noe bakkeløp innimellom. men bila er dyrere, hvor billig er det mulig å få en brukbar bil?alacocaina

 

 

seven: samme som shortcar, enda dyrere?

 

 

drifting/skilter/trackday's: kansje det billigste og letteste, kjøpe en sprek bil med skilter og kjøre div banetreff om sommern og på isen om vintern. slipper henger i det heletatt. har en e30 på hånda til 65k, EUok i 2 år til, holder nok til litt morro det:biker

 

noen synspunkter eller flere forslag hadde vært fint, leiter etter bil hver dag nå:) bilcross er ikke aktuelt da jeg ikke gidder å legge mye tid og penger i en bil som jeg ikke får beholde. alle forum er jo helt stille om dagen også, gjør ikke saken lettere. tips om andre forum/sider motas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallycross National. Klassen rett øver Bilcross, der får du behålle bilen. Går mye bilar i 50-100 000.- klassen der. Å mange baner rundt forbi.

Ta en runda på Youtube å søk på RCN eller rallycross national så finner du mye snadder.

 

Men du må ju først avgjøre om du vill kjøre asfalt eller grus, bana eller vei, alene eller mange sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.crosskart.no/subdet869.htm

 

Ellers er Norges Bilsportforbund sine sider et greit sted å begynne. Der finner du alt om reglement osv.

http://www.bilsport.no

 

Kjøp og salg f.eks på http://www.motorsportavisen.no

 

Jeg ville kjøpt en Volvo original og begynt med rally. Så lenge du holder deg på veien får du kjørt mye bil i hvert løp. Ei helg i f.eks rallycross gir 15-20 min kjøring, et rally kanskje 3 timer. Selvfølgelig er ikke en Volvo org. like spektakulær som en driftingbil med 300 hk, men på en smal skogsbilvei er det ikke så mye effekt som må til

 

http://www.norsk-rally.com

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både rally og rallycross frister, men blir fort dobbelt så dyrt når jeg må ha bilhenger og ny trekkbil. kan låne boggihenger på jobben så hadde vært veldig kjekt med en liten bil. garasjen er heller ikke verdens største.

har mest lyst på shortcar egentlig, kansje jeg bare må vente til litt utpå sommeren med å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både rally og rallycross frister, men blir fort dobbelt så dyrt når jeg må ha bilhenger og ny trekkbil. kan låne boggihenger på jobben så hadde vært veldig kjekt med en liten bil. garasjen er heller ikke verdens største.

har mest lyst på shortcar egentlig, kansje jeg bare må vente til litt utpå sommeren med å kjøpe?

 

VW Caravelle/Transporter er en perfekt trekkbil, å så snakker du med en lokal bensinstation eller noe om sponsring med tilhenger.

Finner alltid noen som er keen på litt reklame.

Men bygger meg egen bilhenger her nå da, campingvogn-understell med kjørebruer på. Finn deg en vogn fra for 1980, riv av "huset", kjørebruer av stål eller alu profiler. Perfekt. Brukt ca 3-4000,- på vognen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår