Gå til innhold

460 92 mod 1,8 injection. Problemer med kald start.

Ranger emnet


Hallaise

Anbefalte innlegg

Fikk for et par mnd sia problemer med å starte bilen min når den var kald, sjedde bare over natta. Vil ikke gå på tomgang, må holde gass i ca 1 min, før den "harker" og går på tomgang. Nøkker ikke under kjørin når den e varm/ kald, men turtallet jager opp/ ned med ca 250 omdreininger på tomgang. Har byttet innsugs gummien mellom luftfilter og motor, men ingen forskjell. Så det er ingen lekasje der. Lurer på om det kan være kaldstart "sensor" eller noe slik ???. Noen som kan hjelpe meg ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en temperaturføler på den ja som gir info om temperaturen til motoren som igjen regulerer hvor mye bensin den skal få. Jeg ville prøvd og skifte denne først. Er ikke sikker på hvor den sitter på bilen din.

 

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=567198&CarReference_ID=1902&CategoryType_ID=1 Sitter også en slik der, tomgangsregulator. Kan hende denne trenger en rens for det samler seg en del olje i de.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har renset tomgangsregulatoren i dag. Bilen jaget en stund i starten etterpå, men det gikk over etter litt kjøring. Så nu er det slut på jagingen på turtallet. Gjenstår bare å se korsen det går å starte når bilen e kald. Regulatoren var svart inni av olje. Alt OK, bilen starte som normalt når den e kald.... :)

Endret av Hallaise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår