Gå til innhold

Vanskelig å starte, nødvendigvis glødeplugger?

Ranger emnet


Aalsen

Anbefalte innlegg

Det har jeg ikke prøvd. Prøver å starte etter hver gløding. Kommer den ikke i det hele tatt de tre første sekundene, gløder jeg på nytt. Etter den tredje glødingen begynner den å kommer etter tre sekunder og starter ordentlig etter ca 7 sekunder.

 

Har ikke prøvd å gløde tre ganger i strekk, hørt man kan svi glødepluggene?

 

Etter at den starter går den helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter den på alle sylindrene med en gang eller begynner den på noen først?

 

Gløde 2-3 ganger etterhverandre etter lampa pleier sjelden å være noe problem, mest sannsynlig gløder bilen etter lampa har slukket en god tid.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Når bilen begynner å ta, holder jeg bilen på starteren til den går ordentlig. Den begynner å ta i ca 2-3sekunder før den går ordentlig/vanelig..

 

Fattern sin nye avensis starter med en gang etter gløding sier han, så derfor jeg tenker at jeg har dårlige glødeplugger, eller at ikke alle pluggene gløder ordentlig.

Etter å ha stått i fire timer etter første starten i dag, startet den med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål motstanden på glødepluggene, den skal være på ganske få ohm(under 10 mener jeg, husker ikke nøyaktig). Eventuelt bare bytt de, koster ikke stort og er uansett slitedeler...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål motstanden på glødepluggene, den skal være på ganske få ohm(under 10 mener jeg, husker ikke nøyaktig). Eventuelt bare bytt de, koster ikke stort og er uansett slitedeler...

Skal være 0,9-1,1ohm.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare drar hetta på pluggen rett av, må ta i litt. Du må nok få unna den hvite boksen der. Er sånne klemmer du må sprette opp det der. Da bør du ha ei vanlig slangeklemme som passer der da de er veldig vonde og få satt på igjen. Må også ha ei 10 mm langpipe på pluggene.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det er bare å dra rett oppja :p Skal prøve

På toppen av pluggen så er det vel slike riller/spor som plugghetta er tredd ned på (samme som på bensinplugger) Vil man ikke kunne ødelegge sporene i plugghetta? Bare så ikke strømledningen detter av :p (lenge leve newbies :D )

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vrikket og dratt hardt som f! Sitter bom fast :s

Må prøve å finne på noe smart. Har lest at pluggen "lett" kan knekke når man skrur den av, litt redd for at det skal skje når jeg vrikker og drar i plugghetta. Vurderer svakt å bite i det übersure eplet og levere bilen på mekonomen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer nok ikke å dra av pluggen med håndmakt, da skal du være sterk. legg tommelen oppå plugghetta og bruk pekefingeren som en krok under vinkelen på hetta. Lirk frem og tilbake mens du drar den mot deg. Nei du får ikke ødelagt rillene som holder dette på plass så lett

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår