Gå til innhold

Defekt bakluke eu godkjenning

Ranger emnet


Xtrike

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var på eu godkjenning før jul og der fikk jeg 2'er feil for defekt bakluke, har drøftet dette med mange og folk er uenige i den. Det som er saken er at den ikke kan åpnes fra utsiden, men fra innsiden. Hva tror dere? Er dette bare tull og pirk fra verkstedet eller er dette noe jeg må utbedre?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hugs at ved ein nødsituasjon må ting fungere. Blir litt vanskeligt å åpne bakluka utvendigt for å hjelpe når bakluka ikkje kan åpnes ifra utsiden.

 

Det er nok ein del regler som kan høyres dumme ut, men dei er der for ein grunn.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bakluka å regne som en nødutgang da.

 

Så lenge den er mulig å åpne fra innsiden så vil den fungere som det, er plutselig bilen min ulovlig siden jeg fysisk må låse den opp utvendig for å åpne, ingen sentrallås som låser den opp ved ulykke.

 

Dette er nok en tvilsom mangel etter min mening, om du velger å kjøre med ei bakluke som du må krabbe inn i bilen for å åpne, er vel det dit problem.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bakluka å regne som en nødutgang da.

 

Så lenge den er mulig å åpne fra innsiden så vil den fungere som det, er plutselig bilen min ulovlig siden jeg fysisk må låse den opp utvendig for å åpne, ingen sentrallås som låser den opp ved ulykke.

 

Dette er nok en tvilsom mangel etter min mening, om du velger å kjøre med ei bakluke som du må krabbe inn i bilen for å åpne, er vel det dit problem.

 

Eg kjenner ikkje reglene med bakluke, men her er det vel problemet å komme seg inn.

Ved ein eller annen ulykke der det kan være vanskeligt å komme seg inn via dørene, kan ein komme inn via bakluka. (den/dei i bilen kan være skada/bevistløse, so dei trenger hjelp for å komme seg ut)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår