Gå til innhold

Aircondition blåser kaldt i 30 minutter/ Volvo V70 2000 mod

Ranger emnet


JKraft

Anbefalte innlegg

Akkuratt det samme problemet har jeg også, med akkuratt samme bil type. Og jeg har fylt på gass. Startet i sommer dette problemet, men jeg tror det er når motoren blir varm. Har hørt med noen som har litt peiling, de tror det er clutcen på aircondisen som må fikses. At den ikke åpner for å sleppe inn luft. Er ikke bilkyndig jeg. Så da blir det vel en dyr regning på verkstedet : ( Men det er ikke noe bra at den ikke virker på vinteren heller, for aircondition anlegget trekker jo ut mye fuktighet også. Men skriv hvordan det går om du finner ut noe da?

Hilsen Kenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet har løst seg (uten at jeg har foretatt meg noe) og AC fungerer optimalt. Har riktignok undersøkt og enkelte har nevnt problemet med en clutch som henger seg opp.

 

Nå har imidlertid ETS lampe og "check engine light" begynt å lyse og bilen jager på turtall på tomgang. Ved kjøring går det fint. "Check engine light" lyser vel uansett når det er noen feilkoder fra motor, og det ujevne turtallet kan, etter hva jeg har forstått, skyldes at bilen går i "nødmodus". Etter å ha søkt på nettet ser jeg at mange har hatt samme problemet, men klarer ikke finne noen som kan gi en konkret, adekvat forklaring på det. Kan det f.eks. være en lamdasonde? Virker som om det er noe galt med blandingsforhold.. Noen som kjenner seg igjen her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at bilen kobler ut unødvendige ting koblet til motor pga motorfeil.

 

Selv ville jeg vel kanskje sjekket ekspansjonsventilen og ikke diagnose på systemet viser noen feil.

 

Clutchen greier man muligens å se slurer eller blir varm om man tvangskjører kompressoren.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår