Gå til innhold

Skal bygge vw lt 35 om til Bilfrakter. tips, bilder, råd?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og en annen ting. si hvordan du løser problemet med påfylling av diesel. min har jo nesten påfyllinga lavere enn tanken. helt håpløst og ha det sånn d er nå. litt drift i en rungkjøring og halve innholdet ligger igjend på bakken. og tro meg den drifter som en litt sleten 200.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperre?

 

Gjør det vel bare så enkelt at tanken senkes lenger ned, nye fester osv å påfyllinga senkes også like mye ned (vis det er plass til det da, at den ikke tar borti diffen i framkant av tanken ellerno)

 

Man skal ikke drifte med en sånn svær sleeede som dette vel, hehe.

 

Mulig å få taki 15 eller 16" felger til disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du får de til tvillighjul. men til sånn du har så har eg set dem setter på uorg stålfelg.

eg syntes eg så en sånn grønn kanp som du kan trekke ut foran giret et sted. husker ikke helt.

 

ojda bare vent til det komer litt snø eller det er våt ute, så er det bare dra på med turtall i en rundkjøring og du skal se en bil som ligger brett. det er kanon gøy hehe ikke en sånn bil dem venter og se kome sideslengs. hehehe

diffen i min synger nok på siste visa. den har nå begynt og sperre. det er sinnsykt morro og kjøre enkelte steder der alt klaffer og den ligger brett flere hundre meter bortover gata. takk gud for at eg har en drøss med deler og dem er slitesterke.

 

 

 

men en ting som er sinnsykt viktigt. få motoren varm før du kjører ut i 80km. 5min på tomgang redder disse motorene. ikkeno er være enn bånn gass på iskald motor 1 min etter kaldstart.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får man til tvillinghjul?

 

Vis du har go peiling, som det hvertfall virker kan du ikke ta en tur en dag å prøve min da? Synes ikke akuratt den gikk spesielt godt. Han Roger sa det ikke var problem å ha 100 over alt når han kjørte over fjellet. Men jeg slet med å holde 80-100 i bakker. Men kansje det skal være sånn orginalt?

 

 

Hehe, nei man forventer ikke akuratt å se denne bilen sideslengs vil jeg tro :)

 

Skal sjekke det med dn knappen, vet det var et par knapper å greier jeg ikke fant ut hva var til på veien hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me hadde ein LT 35 som servicebil på skulen, den hadde turboplystring. Men så vart den brått ringare å få start på, den starta alltid på andre eller tredje forsøk, og så var clutchen dårlege. Til slutt tok den kvelden, den fekk ikkje diesel. Så vart den sendt til stålinnsamling.

Nå trur eg ikkje den skal klare 100 i bratte bakkar, me måtte tyne den ein god del for å klare 110 på motorvegen. Og då brakte det godt.

Så stupte den over alle fartshumpane.

Men på bilder av bilfrakteren ser det ut som at den kan bli litt lett framme.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingen problem og blåse mine ltr opp i 120km men der stopper det siden da er det ikke mer turtall og hente. med tom bil er det ikke noe problem og holde 100 opp dem fleste bakker østover.

vist din er lat kan det være noe som ikke stemer helt nedi der. har du turbo burde de ikke være noe stort stress.

 

men for all del. opp renfast kan de bli litt mye og tyne 80km ut av en gamel lt. det er nok lurt og bruke 2min ekstra. så er du sikker på at du komer opp og frem.

 

for og bygge den om til tvilling trenger du en donor bil. du må kappe ut det feste til bladfjøra (fremre feste) bak er det hull til boltene. og du må sveise på en rørstump til støtdemperene. det er ikke sinnsykt og håpløst men de går helt greit. freme er det bare til og bytte et nav som skiva henger på. samme bremseskiver spindel hjullagre og alt.

 

men vist du skal ha donor bil må du passe på utvekslingen. lt 40 45 50 og 55 har ofte "feil" utveksling. det blir et sinnsykt turtall alerede i 80km. men det finnes unntak der også. alt etter ka kunden bestilte.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal gå over motor i morgen å se hva jeg finner nedi der. Selger sa det var en turbo diesel hvertfall, men han var utlending å viste ikke så mye om bil.

 

Snakka med møller å de sa denne bilen hadde gått i haugesund før, en på møller som hadde hatt den, kjenner du til den?

 

Om jeg trenger en donorbil blir det for mye styr, da kan jeg klare meg med disse vanlige kjedelige smale dekkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kjøpte en til LT i dag, min oransje var det jo ikke turbo i!!!! Så da måtte man ha en turbomotor. Denne er regga som minibuss å har 17 seter, strøken bil. gått under 100 000km.

 

Noen som er intrisert i LT deler så har jeg som sakt denne bilen som selges i deler nå...

 

bakstilling

mellomaksling

forstilling

interiør

lykter

+++

 

IMG_0038-2.jpg

IMG_0040-2.jpg

IMG_0042-1.jpg

IMG_0035-1.jpg

IMG_0033-2.jpg

IMG_0032-2.jpg

IMG_0039-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår