Gå til innhold

Får ikke start på Audi'n :(

Ranger emnet


richardslattum

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Audi A4TQ B5

 

Her om dagen sto jeg parkert i et P-Hus ca trekvarter.

Da jeg skulle dra igjen starta ikke bilen. Den løper på startern og er helt normal sånnsett men ikke noe reaksjon i sylinderne..

 

Fikk bilen på viking bil bort til jobben og begynte og se litt..

 

*1. Ingen gnist på pluggene.

*2. Jeg tok og målte bensinpumpa da jeg så det ikke kom bensin fremover. Den viste bare 3Volt Så tok jeg og målte luftmengdemåleren. Der også er det bare 3Volt!

 

*3. Skrudde opp styringsenheten. Det lykter IKKE svidd og virker som den er hel og fin.

 

 

Er det noen som vet hva dette kan være???

Richard

Richard

 

Audi A4 B5 1,8 TQ

Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En kompis som jobber på Møller .. Brukte VAS..

 

Men hør her nå.. Dette er en feil du aldri blir klok på..

 

Da jeg hadde bestilt ny styreenhet kom jeg på at jeg uansett må bytte plugger.

Så jeg dro og kjøpte nye plugger. Da hadde styreenheten ligget på jobben en ukes tid.

Byttet plugger og tenkte at jeg kunne gjøre et forsøk med og starte den.

Så gikk inn og hentet hjernen og satt den inn og hentet booster for bilen var tom for strøm.

Bilen startet med en gang..

 

Jeg mistenker at det kan ha hvert foktighet i hjernen da jeg oppdaget at den bakerste skruen på dekslet til hjernen ikke var der.

 

Men en ting til. Sylinder 4 hadde spist opp pluggen. Hva kan det komme av?

Har også tatt en komp test.

Resultat :

S1 = 9 bar

S2 = 10,3 bar

S3 = 10,3 bar

S4 = 10,3 bar

 

Er dette riktig?

Richard

 

Audi A4 B5 1,8 TQ

Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For høy varme, dårlig forbrenning av bensinen og dermed så blir det varmt. Coilen kan være dårlig men ikke så dårlig at den ikke går på sylinderen. Kan være dårlig lambasonde slik at den har gått for fett og fått for mye bensin. Hvis ecu-en ikke er god så kan det være en god årsak.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår