Gå til innhold

Chrysler stratus LX 2,5 v6. Autoshutdown rele og feilsøk spørsmål.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

når jeg kjører bilen min bare stoppen den helt uten vidre finner ikke feilen. men i dag fant jeg noe som het (Autoshutdown relay) kan den være årsaken til at bilen stopper? også fikk jeg bilen til og gi meg en kode (check engine) som blinka i denne koden 1.2.4.2.4.2.3.3.5.5. hva betyr dette og håper jeg kan få hjelp her. bilen vil ikke starte engang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige feil på disse er bensinpumpe,bensinfilter,veivsensor,kamsensor (fordeler)motorstyreenhet. Sjelden problemer med releer på disse.

Husker ikke kodene utfra blinkevisning. Men en avlesning hos merkeverksted vil gi den beste indikasjonen.

Vedr. bensinpumpe skal det väre en ventil på fremre fuelrail,se om det spruter bensin ut når du trykker inn ventilen.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden kodene er to siffer regner jeg med kodene du fikk er disse?

 

12

42

42

33

55

 

Jeg er ikke 100% siden du får 42 to ganger? Men kodene er som sagt to siffer.

Her er iallefall hva de kodene betyr:

 

12: Problems with the battery connection. Direct battery input to PCM disconnected within the last 50 ignition key-on cycles.

42: Fuel pump relat or auto shutdown relay (ASD) control circuit indicates an open or shortened circuit condition.

33: Air conditioning clutch relay circuit. An open or shortened condition detected in the alternator field control circuit.

55: Completion of fault code display on CHECK ENGINE light. This is the end of stored codes.

 

Er vel mulig noe sent ute med svar, men kanskje noen andre får nytte av disse en dag. ;)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår