Gå til innhold

Startproblemer Peugeot 306 - helt dødt

Ranger emnet


la306

Anbefalte innlegg

for en utur dere.

jeg kjøpte meg en peugot 306 16.11.11 for 28000 kr. i dag er den "død" skulle hente sønn min ved høk østfold. der sto den, ingen ting kjedde når jeg vridde om på tenningen. tenker først på å heve kjøpet, men dette er et privat bilkjøp, så vet ikke hvilke rettigheter jeg har om jeg har noen da bilen er solgt uten garanti. derretter lurer jeg om det kan være så enkelt som en gåen sikring? har vel egentlig ingen tru på det eller. regner med en større feil i det elektriske.

så her sitter jeg med skjegget i postkassa selv om jeg er dum jente.

noen som kjenner kjøpsloven ved salg av privat kjøp?

 

ps. vet dere hva det var? jeg har fikset problemet:) hvis dere lurer så legg inn innlegg med et spørsmåltegn. dette er moro og vite dere:)

Endret av la306
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får klikk engang fra å skru på tenninga, kan det være kontakten mellom tenning og startmotor som er gåen/korrodert muligens. Burde hørt kjinning eller klikk vel hvis batteriet nettopp har begynt å tørne.

 

På en freelander jeg hadde med samme problem, funka det å bare lime fast kabelen igjen på startmotoren (strømførende metallisk lim fra ebay), da det var denne som hadde løsnet av vibrering igjennom 10 års bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han gav utrykk av å kunne litt om bil og viste at det var feil ved sentralås bla. han har selv brukt bilen. skiftet bremseslanger selv bla. dessuten vet vi vel alle at vi ikke får en strøken bil for den summen. hva hadde du gjort hvis din nye bruktbil "døde" etter 3 dager. men du kan vel så mye om bil så det hadde du funnet ut på minuttet:)

Endret av la306
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det er ikke batteriet!

 

Hvis du ikke hører noe som helst, ville jeg sjekket tenninga. Først sjekket sikringspanelet for sikkerhetsskyld (pun intended), vet ikke hva bilen evt. har av elektrisk styring og modifisering som kan forstyrre tenningen.

 

Edit: Ang. rettigheter ang. kjøp så står du nok dårlig til, dette er en feil som forrige bruker ikke nødvendigvis burde visst om og rettighetene dine stopper stort sett der igj. privatkjøp. Privat bruktbilkjøp er alltid et sjansespill, med mindre dere signerer sære avtaler.

Endret av SveFjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår