Gå til innhold

Noen som følger med?

Ranger emnet


Dee Jay

Anbefalte innlegg

vel...er det noen som følger med på Nascar?

 

Har nettopp begynt å se litt på det på Viasat sport 1. De har 1 time med "oppsumering" fra racene hver uke.

begynner å forstå litt av reglene, men når det er en gul flagg-situasjon (som det er endel ganger i et løp) så stuper alle inn i pit`en for å skifte dekk og fylle bensin...Er det bare en tilfeldighet hvem som leder etter pit`en? Ofte blir jo alt av rokket om i ledelsen og en bil som ligger dårlig ann kan jo fort risikere å lede løpet! Vet ikke om de har tenkt eller kan gjøre det noe annerledes med gul flagg-situasjonen, men i mine øyne så blir jo mye av løpet basert på flaks og ikke førerens dyktighet bak rattet.

 

by the way; Favoritt-føreren er Dale Earnhardt Jr.! ;)

Stay UnderGround

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med... Ser på racet hver søndag!

 

Det er ikke "tilfeldighet" hvem som leder ettter en pit. Førsteman ut av pit'en (evnt. førsteman i rekka som ikke pit'et) leder. Med andre ord er det ikke bare førerens preastsjon på banen som avgjør, men også pit crew'et, og pit-strategi.

 

De kommer nok aldri til å endre det. Synes det er supert, jeg. Til og med gul-flagg er jo spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva hvis f.eks. sistemann i rekka kommer til inngangen i piten før de andre (når de andre har kjørt forbi inngangen når gul flag-situasjonen skjer og må ta en ekstra runde for å komme inn i pit`en)!? Vil da den første (altså sistemannen som kom først i piten) lede løpet?

 

get it?

Stay UnderGround

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på nascar.. det har jeg gjort ganske lenge.. Det er mannesport numero eno! formel 1 er for pyser! murvegg, bensinkanner på skuldra, vanlig garasjejekker myyye action. Det rocker!

Og se de bila på superovaler er noe ganske spesiellt! :D

Hadde vært drøm å dra over en tur å få opplevd det live. :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by momo

Jeg følger med på nascar.. det har jeg gjort ganske lenge.. Det er mannesport numero eno! formel 1 er for pyser! murvegg, bensinkanner på skuldra, vanlig garasjejekker myyye action. Det rocker!

Og se de bila på superovaler er noe ganske spesiellt! :D

Hadde vært drøm å dra over en tur å få opplevd det live. :D

vAR PÅ dAYTONA I FJOR, SPAR PENGER OG REIS, DU VIL ALDRI GLEMME DET, SATT PÅ TRIBUNEN MED TÅRENE I ØYEKROKEN, VERT VER ENESTE KRONE!!!!!

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by Dee Jay

men hva hvis f.eks. sistemann i rekka kommer til inngangen i piten før de andre (når de andre har kjørt forbi inngangen når gul flag-situasjonen skjer og må ta en ekstra runde for å komme inn i pit`en)!? Vil da den første (altså sistemannen som kom først i piten) lede løpet?

 

get it?

 

hvis site mann hadde kommet inn først hadde han ligget 1 runde bak dem andre uansett..

selv om det aldir sjer

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår