Gå til innhold

Tåkelys og parklys

Ranger emnet


ewalloe

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet hvordan man m� koble de fremre lysene for � fikse det noe slikt?

sdfsdfhs.jpg

Det er ikke montert t�kelys p� bilen, men jeg har planer om � skaffe det.

Noen som har forslag til hvor man kan skaffe slike lys? skaffe fra bruktbil handel?

sfgshsdfz.jpg

 

Edit: for å forklare litt... det er bare mulig å trekke ut bryteren ett hakk, når bryteren er i "kjørelys" posisjonen...

Edit 2: er det noen som har en bryter med mulighet for front tåkelys, eller vet hvor man kan skaffe det?

Endret av ewalloe
Mere info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Bwana er inne på, så finnes det en annen type lysbryter. Denne kan du dra ut to hakk når du står i park- og nærlysstillingen (altså ikke i 0-stillingen). Når du drar ut det første hakket slår du på tåkelys foran, og drar du ut enda et hakk slår du på tåkelysene bak i tillegg. Denne bryteren tror jeg kan kjøpes bl.a. på Ebay. Dette er jo den enkleste løsningen, men da får du jo ikke koplet det slik du vil uten videre.

 

For å kople slik som du har tegnet må du nok måle hvor spenningene er bak på pluggen til bryteren i de forskjellige posisjonene, og deretter klippe og skjøte ledninger. Om ikke spenningen til nærlyset på 0-posisjonen og på nærlysposisjonen går på samme ledning, så tror jeg nok det er mulig å kople det sånn med litt prøving og feiling.

 

EDIT: Bl.a HER selger de tåkelysbryteren jeg snakker om, men denne har i tillegg hull for bryteren til høydejustering av lysene.

Endret av Kivlos

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsnettet ligger allerede klart frem til motorrommet. Rett over radiatorviften er det et koblingspunkt, og på "ut"-siden av det trenger du en ny kabel. Denne kan kjøpes på f.eks Tmtuning m.fler nettsider. (Ligger ledningsnett frem selv om du ikke har tåkelysbryter foran)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår