Gå til innhold

Min GMC Syclone

Ranger emnet


Zoolo

Anbefalte innlegg

Hyggelig Zoolo. --- Har importert en selv. Høres vilt ut kanskje,men gjorde det fordi den var gått utrolige 4.600 miles. Egentlig tenkte jeg noe helt annet,men var og så den på en ferie i us i fjor. --- Denne er totalt uten rust og som ny,så kommer ikke til å vinter-kjøre den. --- Utrolig morsom bil. -- Lykke til med din.

 

Har du det ja, kult.. Hvor mye kom toll og avgifter på?

Har du bilder av doningen? Har du gjort noe med den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par bilder som ble tatt før den ble shippet fra Florida. -- Fant den på ebay hos en bilforhandler i North Carolina som kjøpte den ny,men han fikk aldri tid til å kjøre med den. Derfor er den gått så lite. -- Den er dønn original,og det er sånn jeg vil ha den. Ikke noe modifisering av motor eller no sånt. Eneste er å slå inn rammenr. i rammen og "ødelegge" til norske lysforskrifter. I tillegg forlangte tollerne at jeg måtte sette opp skillevegg... Er så latterlig at det er til å grine av...:drunk: Men tok den av igjen da... --- Og forresten,den har stått så mye at eksosen begynte å ruste innenfra,så satt på rustfritt anlegg. Bøyd til så det er mest mulig likt originalen. --- Avgifter? 35.000 i moms og 33.000 i engangsavgift. --- Kostet 22.000 dollar. Litt høyt synes sikkert noen. Totalt med avgifter og frakt omkring 215.000 norske. Men da har jeg en bil som er 20 år gammel og helt som ny. Er ikke kjørt i regnvær engang! --- I stedet for å gi alt fra 120 til 180 lapper for en sliten en som er raukjørt på norske saltede vinterveier. --- Sier ikke noe galt om din altså! Den kan være veldig bra. Håper det. Men leste på et eller annet forum at man skal være forsiktig med å laste mer enn de 279 kg som er bilens nyttelast. Husker ikke hva det stod,men var visst ikke bra for fjærer eller dempere mener jeg å huske. Er jo latterlig lite nyttelast,men bilen ble lagd som en morobil med nok til å laste et telt og noen kasser øl.:well: --- Og vær også forsiktig med å dra henger. (ser din har hengerfeste) Kan ødelegge eller skade samme som overnevnte. Ikke bra.

post-65935-13804853571098_thumb.jpg

post-65935-1380485357115_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult med syclone! :) grattis!

syclone er identiske med s10 blazer, s10 pickup og s15 (samme som du har).

 

som du skriver i begynnelsen så er det enkelte kjennetegn på hvor rusten samler seg på pickupene iallefall.. framskjermer, dører, innerskjermer og ofte kanaler og ikke fullt så ofte hjørnene bak. ramma pleier være bra, men karosserifestene har en lei tendens til og gi seg etter noen år.

 

er gromutgaven du har handla deg, og jeg er ikke rent misunnelig. det blir nok en syclone i gården hos meg en dag og, men foreløpig får det holde med den s10 pickupen jeg har nå..

 

et lite bilde:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301517_10150843350380128_707715127_21077608_1449284038_n.jpg

 

er det noe du lurer på angående disse bilene er det bare og hyle ut!

anbefaler deg og sjekke ut denne siden:

http://www.s10forum.com/forum/member-rides/

min tråd ligger der den og, brukernavn ViperMan :lol:

 

Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Da er stormen rett rundt hjørne, allså Syclone'n er strax ferdig.. Den ble plukket ned, fått tak på nye skjermer, ny plastikk under førerdøra, resten ble pusset ned å fikset på.. Alle småbulker er rettet opp og alt blir lakkert:) Hååååper den blir ferdig så jeg får den før helga kommer, speeeent.. =D Skal vurdere å legge på en ganske svak solfilm på sidehvinduene, tror det gjør seg på den allså;)

Hengerfeste er tatt av, skal aldri dra noen henger med denne bilen uansett, har en Passat som kan ta den jobben, dette er bare kosebilen som skal få masse pleie å kjærlighet ;) Bilder kommer så fort jeg får den hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, da er den ferdig, rustfri ,hellakkert og strøken.. :D Hengerfestet var sveiset på, så det står der enda, men skal ta frem ildøksa en dag å få bort skiten!! ;) Tenkte engentlig å bruke den hele året, men etter alt som ble gjort nå og den er perfekt, så tror jeg den skal få stå tørt og varmt frem til våren/sommeren.. Skal få på 20" hjulene etter snøen har forsvunnet igjen, er litt mere stas det ;)

Noen bilder:

 

20111221_132913.jpg

 

20111221_132901.jpg

 

20111221_132850.jpg

 

20111221_132824.jpg

 

20111221_132939.jpg

 

20111221_133030.jpg

Ble jo blank å fin ;)

 

20111221_133210.jpg

SaudiSyclone, bil nr 2890 ;)

 

20111221_133149.jpg

GMC (Ice)Truck

Endret av Zoolo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult med syclone! :) grattis!

syclone er identiske med s10 blazer, s10 pickup og s15 (samme som du har).

 

som du skriver i begynnelsen så er det enkelte kjennetegn på hvor rusten samler seg på pickupene iallefall.. framskjermer, dører, innerskjermer og ofte kanaler og ikke fullt så ofte hjørnene bak. ramma pleier være bra, men karosserifestene har en lei tendens til og gi seg etter noen år.

er gromutgaven du har handla deg, og jeg er ikke rent misunnelig. det blir nok en syclone i gården hos meg en dag og, men foreløpig får det holde med den s10 pickupen jeg har nå..

 

et lite bilde:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301517_10150843350380128_707715127_21077608_1449284038_n.jpg

 

er det noe du lurer på angående disse bilene er det bare og hyle ut!

anbefaler deg og sjekke ut denne siden:

http://www.s10forum.com/forum/member-rides/

min tråd ligger der den og, brukernavn ViperMan :lol:

 

Halvor

 

 

 

Hei Halvor

 

Jeg har fulgt med på siden din, steike satan.. Vipermotor.. Himmel og hav.. *LIKER*

Blir spennende å følge med videre, håper på noen frekke bilder og filmer!!

 

Men du, vet du noe om hvorfor høyre fremhjul står mere ut en på førersiden på disse bilene, noen spesiel grunn til dette?? Du kan faktisk se det på noen av bildene jeg har lagt ut nå.. Er dette orginalt slik??

 

Ha en fin fin dag, og lykke til videre med "monstret" ditt ;)

 

-Asgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår