Gå til innhold

Godkjenning av en 350 GM LS1 motor i en 1984 mod. Camaro.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg går å sikler veldig mye på en Chevrolet Camaro Z 28 1984 mod. Hvis jeg har forstått det riktig så blir denne bilen levert med en 305 TPI motor. For å spare vekt og for å få litt mere power så fantaserer jeg om å bytte ut denne motoren med en 350 LS1 motor. LS1 motoren (hvis jeg har forstått det riktig) er en aluminiums motor.

 

Hva skal til for at biltilsynet skal godkjenne et slik motorbytte i denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Camaro ble levert med en motor kallt 350 Tpi i Z28 Iroc Z versjon. Denne kallte mange for Corvette motor. Om det stemte, og om den var av aluminium vet jeg ikke, men den var ganske saa sprek. Biltilsynet vil kreve div dokumentasjon slik som om det er samme karosseri paa bilen som skal bygges om som paa en Iroc Z, oppgradering av bremser, stabstag, o.l.

 

Tror ikke noen av disse Camaroene ble levert med saa mye effekt som i en LS1 motor, saa det kan nok bli litt vanskelig tror jeg. IROC Z med 350 motor var den stoerste versjonen.

 

Se denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30602717

 

Du maa nok forhoere deg i amcar miljoet. Finnes jo godkjente Camaroer med 100 vis av hester. Kanskje noen har dokumentasjon paa styrkeberegning av karosseriet, eller dok paa hva som evt maa forsterkes? Redaksjonen i Amcar magasin kan sikkert gi deg noen tips...

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camaro ble levert med en motor kallt 350 Tpi i Z28 Iroc Z versjon. Denne kallte mange for Corvette motor. Om det stemte, og om den var av aluminium vet jeg ikke, men den var ganske saa sprek. Biltilsynet vil kreve div dokumentasjon slik som om det er samme karosseri paa bilen som skal bygges om som paa en Iroc Z, oppgradering av bremser, stabstag, o.l.

 

Tror ikke noen av disse Camaroene ble levert med saa mye effekt som i en LS1 motor, saa det kan nok bli litt vanskelig tror jeg. IROC Z med 350 motor var den stoerste versjonen.

 

Se denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30602717

 

Du maa nok forhoere deg i amcar miljoet. Finnes jo godkjente Camaroer med 100 vis av hester. Kanskje noen har dokumentasjon paa styrkeberegning av karosseriet, eller dok paa hva som evt maa forsterkes? Redaksjonen i Amcar magasin kan sikkert gi deg noen tips...

 

Takk for svar. :) :)

 

Hvis jeg har forstått det riktig (etter å ha lest div. nettsider om Chevrolet Camaro gen. 3. F body) så ble 1992 modellen (siste gen. 3 Camaro) levert med en LT1 motor. Det er vel en støypejernsblokk med alu topper og injeksjon. Kanskje går det å få godkjent f. eks. en 1984 mod. Camaro med LT1 motor. Men det beste er vel å kjøpe en 1992 modell Camaro med denne motoren i. Det koster jo litt å bytte motor hvis en ikke skrur selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår