Gå til innhold

Største dekk dimensjon til amarok?

Ranger emnet


aasum

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke i store terrengdekk, men jeg har montert 315/25-23 på min, og det går akkurat i bredden, både innover og utover

så du kan jo bare regne om til tommer .

Hvor store du kan ha de i omkrets uten problemer vet jeg ikke, men jeg har mye å gå på. Kunne sikkert hatt 35 profil

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å visst hva som er det største man kan ha på bilen uten ombygging lovlig.

 

Og hva som er det største man kan få på uten ombygging(ulovlig)

 

Ville gjerne fått bilen 2-4 cm høyere. Uten ombygging. Så altså ved bruk av dekk.

 

 

Ser delta4x4 har gjort en ombygging. Med 33*11.5R18. Lurer på om skjermbreddere og heving må til da. Eller om det går rett på.

Hadde vært rått:D

 

Delta4x4 starts with equipping the VW workhorse with size 33x11.5R18 or 275/70-18 tires and a raising the Amarok by 40mm. In doing so the VW Amarok acquires an authentic off road appearance, more ground clearance and a better sloping angel. The combination of added height and beefy tires suits the Amarok perfectly not only visually but also technically. The wheel packet of delta4x4 Sins rims and the prize winning Mickey Thompson 275/70R18 All Terrain and Mud Terrain tire along with the delta4x4 40mm lift kit increases the vehicle height by 90mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å visst hva som er det største man kan ha på bilen uten ombygging lovlig.

 

Og hva som er det største man kan få på uten ombygging(ulovlig)

 

Ville gjerne fått bilen 2-4 cm høyere. Uten ombygging. Så altså ved bruk av dekk.

 

 

 

Ser delta4x4 har gjort en ombygging. Med 33*11.5R18. Lurer på om skjermbreddere og heving må til da. Eller om det går rett på.

Hadde vært rått:D

 

Delta4x4 starts with equipping the VW workhorse with size 33x11.5R18 or 275/70-18 tires and a raising the Amarok by 40mm. In doing so the VW Amarok acquires an authentic off road appearance, more ground clearance and a better sloping angel. The combination of added height and beefy tires suits the Amarok perfectly not only visually but also technically. The wheel packet of delta4x4 Sins rims and the prize winning Mickey Thompson 275/70R18 All Terrain and Mud Terrain tire along with the delta4x4 40mm lift kit increases the vehicle height by 90mm

 

 

 

265/70.17 er det største som går på orginalfelger uten at det subber på bilen ved full flex. Med den dimmen så er det ca 7,2% større i rulleomkrets, noe som gjør de litt for store til og være lovlig.

 

265/65.17 derimot er kun 4,5% større, så de er lovlige.

 

Jeg kommer til og gå for 265/70.17 BF Goodrich All Terrain selv om detter er litt større en lovligheta tillater, det problemet tar jeg når det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Altså jeg tenker som så, at 265/70R17 er 7,2% for store. Og i værste fall så kan de henge seg opp i det ved en kontroll / ulykke etc... Meeen jeg velger og ikke bry meg stort om det, da andre kjører rundt med 38 tommere på en hilux som du maks kan ha 31 på f eks.

 

Så kjør og vær glad og kjør utenom teknisk hvis du vet at de står der!

 

Men hvor kjøper du bf goodrich i fra? jeg sliter ræva av meg for og skaffe all terrain i den dimmen. Har ikke fått til enda og lurer påom det går i det heletatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det står så. Men jeg har vært i kontakt med de og flere andre forhandlere en rekke ganger. De har alle sammen samme svar, minimum 6 uker leveringstid. altså ingen aner når dekkene kommer.

 

Saken er den at når finanskrisa kom så ble 200 annsatte på bf fabrikken permitert. Så gikk finanskrisa over, og da hadde alle de 200 andre funnet seg ny jobb. Det tar ca 6 måneder og lære opp nye folk, pluss at etterspørselen eksploderte så da ligger de ca ett år bak tia. I tilleg henter de rågummi i fra Libya og andre land der de skyter på hverandre og borgerkrig +++ faens oldemor. Slik at dette er ikke så lett. Det beste hadde egentlig vært og fylle en container i usa med dekk og skippe hit. det er nemlig lettere og få tak i dekk der en her pussig nok hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk 1 i horten har jeg vært i kontakt med flere ganger de også!

 

For og gjøre det klart, når det står med rød skrift minimum 6 uker leverings tid. så betyr ikke det bestandig 6 uker (svært sjeldent) Det er den infoen de får opp på sin pc skjerm når de søker opp det dekket. Og dems erfaring forteller at det kan gå 6 uker eller 1 år, gjerne lenger en det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=7411702.129.22528&typ=R-133249&ranzahl=4&Breite=265&Quer=70&Felge=17&weiter=10&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=129&sowigan=So&print_page=1e=1

Her har de BF all terrain fraktfritt

har brukt disse på sære dimensjoner et par ganger og de har vært på framme på under en uke

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med de også.

 

E-post nr 1 : Hei. Ser på dekkonline.com at dere kan skaffe BF Goodrich All

Terrain i dimmensjon 265 / 70 R 17 Stemmer dette? I såfall, hvor

lang tid vill det ta og skaffe de dekkene? MVH Marius Ottesen.

 

 

Da fikk jeg til svar: Hei,

 

Tusen takk for din e.post.

Vi må dessverre meddele deg at dekkene er ikke tilgjengelig på vårt

lager. Det er mulig at disse kan være på vårt lager på nytt innen et

par uker når vi skal fornye varebeholdingen vår.

For andre spørsmål kan du gjerne ta kontakt med oss igjen.

Tusen takk på forhånd for forståelse.

 

Ha en forsatt fin dag!Med vennlig hilsen,

 

Ana Man

Delticom AG

Brühlstr. 11

30169 Hannover

tyskland

 

Så ventet jeg i to uker før jeg sendte en reminder til hu "Ana Man"

 

E post nr 2:

 

Hei igjen.

 

Jeg lurte på om dere har fått inn igjen BF Goodrich All Terrain i

265/70R17.

 

Det var muligheter for at dere skulle få disse inn igjen om to uker

fikk jeg høre.

 

Har dere det?

 

MVH Marius Ottesen.

 

Så fikk jeg til svar:

 

Hei,

 

Vi må dessverre meddele deg at ingen BF Goodrich er tilgjengelig nå.

Tusen takk på forhånd for forståelse.

 

Ha en forsatt fin dag!

 

Med vennlig hilsen,

 

Ana Man

Delticom AG

Brühlstr. 11

30169 Hannover

Tyskland

 

 

Så det skal sies at jeg har prøvd der også! Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår