Gå til innhold

Skurring / dunking, på venstre side

Ranger emnet


Temur

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Opel speedster, men er en lyd jeg ikke liker helt..

 

Den skurrer litt ved pådrag, spesielt i venstresvinger..

Høres ut som det kommer fra venstre fremhjul.

Nesten som subbing, men skarpere.

 

Klikkestagene er det litt slark i, men de lager vel ikke slik lyd :D

 

Takker for innspill :D

 

EDIT: Kan høres ut som lyden kommer bakfra. Hm

Endret av Temur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er muligens bak lyden kommer fra.

Er markant når bilen lugger til, f.eks litt hardt pådrag i venstre sving, og veldig svak dunking ved normal fjøring..

 

Kan faktisk høres ut som om det er setet som er løst, men jeg får ikke strammet det noe heller..

 

Har hatt bilen på bukk, og alle hjullagrene hørtes fine ut, det samme var endeleddene og klikkestagene.. Ingen dårlige foringer heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

http://www.seriouslylotus.com/index.php/vx220/vx220-engine-mounting.html

 

her er delen du trenger, gearkasse festet på førersiden.

 

du finner det ved å ta bort ekspasjonstanken, det er 3 x 13mm bolter som holder branketen som går bort til motorfestet. løsne disse tre og skru løst festet fra branketten, der er en 15mm bolt i toppen.

 

så må du under bilen, rett forran bakhjulet på førersiden finner du ett hull i rammen, det er langt opp så du må bruke ca 3 lange 1/2 forlengere med en 17 mm pipe fremst, så når du opp i festet fra undersiden.

 

det finnes en forsterket type av festene, de lager mere vibrasjoner og støy i bilen, men holder lenger en standarene. det finnes også powerflex forsterkninger av de andre festene, de koster ca 22 pund fra england. om du søker på vx220 så er navnet på bilen i england, og da dukker det opp masser av deler til bilen til en billig penge. jeg har også en del deler om det er noe du trenger.

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Tja,Øvre motorfeste venstre side.

Kjent for å ta kvelden,og vanskelig å få tak i oss den lokale Opel pusheren.

Finns noe info om problemet i annen tråd her vist jeg ikke husker feil.

 

Motorfeste finnes hos den lokale Opel forhandleren.

 

Koster 700kr pluss mva og finnes i Tyskland.

 

Har sjekket 06.10.2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår