Gå til innhold

Oljelekkasje

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå har jeg fått kassa ut og er klar til å nappe ut simmerringen. Det gikk ganske bra med tanke på hvor primitivt utstyr jeg har (stort sett biltema verktøy, og jeg brukte faktisk biltema stropper til å fire girkassen ned med i mangel på god jekk)..

 

Jeg trengte faktisk ikke ta bort bjelken under motoren, men måtte løsne motorfestet foran for å få ut en av skruene til girkassen. Jeg kunne bruke denne bjelken til motorstøtte og trengte faktisk ikke henge motoren opp slik som boken sier.

 

Jeg har ikke kjøpt ny simmerring enda for jeg tenker jeg må lage en handleliste på deler som må byttes før jeg shopper. Kanskje noen har noen anbefalinger? Foreløpig har jeg:

-simmerring

-nye klips til drivakslene (manualen sier de må byttes eller kan jeg ødelegge differensialet)

-clutch? (skal se nærmere på den i dagslys)

 

Jeg tenkte å ringe å spøre Transtec på Bryne om de renoverer slike girkasser og hva det evt koster..

 

(Forøvrig må bilreparasjon være en ypperlig yoga trening. Det er fantastisk hvor mye du må bruke kroppen for å komme til skruer.)

 

Og til slutt.. Det er ikke så lenge siden clutchwiren røk. Inni kammerset fant jeg restene av den røkne enden. En skive hadde kilt seg inn i vippearmen til clutchen. Resten kunne nok laget litt sjau i humper tenker jeg.. Godt å få det ut, men rart å tenke på at man egentlig må ha ut alt dette for å få ut rester av røket clutchkabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke f.. om jeg betaler 4000 for en girkasse som er gått nesten 200000 (ser ut til å være vanlig bruktpris)... Nå bestiller jeg repairkit fra http://www.allstategear.com til $219.60, så får jeg se hvordan girkassen ser ut inni også :P Tar meg sikkert vann langt over hodet, men jeg får bare holde pusten. Det som blir spennende er å se hvor langt jeg kommer uten spesialtools :p Jeg får kjøpe en McGyver hatt (hår?!) på ebay..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hockey-sveis er det vel bare å spare til ;) ! Så er det bare å finne fram WD40 og gaffa.

 

Du får kanskje bruk for denne siden: https://millerspecialtools.spx.com/

Ellers så klarer du sikkert å lure det til med annet verktøy og selvlagde verktøy.

 

Dette blir spennende ! :) Bare husk å ta bilder til oss som ikke er så heldige å få skru en gearkasse i småbiter :D

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 er ikke dyrt. Det du starter på nå kan bli dyrt. Lykke til.:)

 

Ja jeg ser risikoen på begge sidene.. Jeg liker best den risikoen som jeg selv er ansvarlig for. Å kjøpe en brukt er også risiko med mindre jeg får prøvekjøre den før jeg kjøper. Jeg skal ihvertfall forsøke.. Ser på det som en manndomsprøve (egentlig jobber jeg med elektronikk og sitter på rævva hele dagen foran pc) Det blir meg eller bilen som vinner. Jeg er nok oppi åra til at jeg kan "kaste" noen tusenlapper etter den (40års krise light?)

 

Bare husk å ta bilder til oss som ikke er så heldige å få skru en gearkasse i småbiter :D

 

Ja det kan jeg sikkert få til med kassen. Må rigge meg til en "ren" plass å prøve å holde styr på alle bitene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår