Gå til innhold

Service


Sulingen

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...

Hei.

 

Fiat 500 diesel er en fin bil det. Lite tull. Men ikke kjøp diesel med mindre du virkelig har behov for det!? Problemet, som alle andre diesel er at de har partikkelfilter, som da krever mer "langkjøring". ikke noe glad i masse småkjøring.

 

Når det gjelder service så er det intervaler på 30.000 km/2 år. men anbefaler å bytte hverfall motorolje MINST en gang iåret.

Kan alltids sjekke ut ca service priser..

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg 1,2 som stort sett er den mest driftsikre Fiat motoren på markedet, med veldig lite trøbbel. Ikke kjøp diesel av ovennevnte årsaker + veldig dårlig varmeapparat på små dieselmotorer, ikke kjøp twinair enda da denne har MYE trøbbel med toppakninger foreløpig. Dette er nok en barnesykdom som blir løst etterhvert. 1,2 motoren løsner veldig når den har gått en 10-15000km og oppleves som forholdsvis kvikk etter dette, størrelsen og antell hester tatt i betraktning. Det beste tipset er og kjøpe 1,2 bensin og bruke Ford forhandlere og ikke RSA tilknyttede forhandlere til service! Ford er nesten halv pris av RSA på service på 1,2 motoren og de selger nøyaktig samme bil med samme motor ( 1,2 bensin og 1,3 diesel) i nye Ford KA. Ford KA er en Fiat 500 med andre klær, dvs lagd på samme fabrikk, samme samlebånd, samme motor osv av Fiat for Ford :) Løp og kjøp deg en 500, det er en knallgod bil :) Jeg har kjørt min tur - retur Italia 2 ganger nå og den har gått 50000 + og er fortsatt like tight og fin som den dagen den var ny :) Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne legge til at RSA er en fin forhandler, med dyktige mekanikere, anbefales på det sterkeste :eddie

 

Kjøper du deg ford ka, så dra på ford, kjøper du fiat 500 dra på RSA. mitt tips hvertfall. Tull at det er halve prisen. Noe prisforskjell kan det alltids være. Men Ford har sikkert ikke samme service intervall punkter som fiat. Dette har jeg sett utallige eksempler på, når d gjelder andre merker.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE tull at det er halv pris :) RSA bil Sarpsborg / Fr.Stad service 30 000km kostet kr 6000!! Stamsaas Moss( Ford merkeforh) service 30 000km til Ford KA 1,2 l kostet 3400kr!!! Bilforum Moss samme service ca 5000kr. Style Auto, Vestby kostet kr 3100( Fiat merkeforhandler ). Men du har helt sikkert rett i at det er mange dyktige mekanikere hos RSA, det betviler jeg ikke :) Problemet er at jeg ikke har møtt noen av dem ennå, men det er drøssevis av RSA butikker i Norge :) For meg så blir det litt feil når jeg som ikke er mekaniker kan mere om hvilke feil det er på bilen enn mekanikerene......... Men når det er sagt så ligger nok kanskje største feilen hos kundebehandlerene i skranken som helt tydelig synes Suzuki er tingen som gjelder og at Fiat er noe rare greier. Men jeg har handlet Fiat både hos RSA og uavhengig merkeforhandler jeg! Og erfaringene MINE er at uavhengige er langt mere lidenskaplige og entusiastiske i forhold til Fiat enn RSA forhandlerene er. Men som sagt det er mange RSA forhandlere jeg ikke har prøvd ;) Og jeg er ikke redd for og kjøpe bil hos RSA igjen , men service / vedlikehold tar jeg hos uavhengige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår