Gå til innhold

Passat 3gb/ 1999 modell 1.9 turbo diesel( Tidevis uten motor kraft) HJELP....... ;-)

Ranger emnet


Volvo_passion

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens, har kjøpt ny n75 ventil+byttet kontakt til den da den var irret istykker+alle 3 vakum slanger

 

Har oxo byttet føleren i intercooler røret

 

Har byttet wasegate ventilen på turboen og demontert og smurt opp eksos spjelde i turboen/det som slipper ut trykket/er koblet til waswgate`n

 

Har oxo byttet luft mengde måler.

 

Men har samme problemet enda, den har oxo sinne oppturer med et turbotrykk fra en annen verden,høres ut som en 1000hk cosworth uten eksos anlegg, og den ryker svart som faen, men da går den jævlig bra :-) men for det meste går den som en 2cv..... Den har kansje 6 ganger iløpet av en dag som den går som den skal men da ryker den fortsatt ganske svart. Og når den står på tomgang hører jeg ingenting til turboen, men etter ca 3 minutter på tomgang beegynner turboen og jobbe;så man hører turbo lyden,da kan jeg ruse den opp,da er den rask og vanlig på turtalls økninga og spinner avgårde på tørr asfalt uten problemer,og etter 2 gas pådrag er den treg som faen på turtalls økningen og går som en dass... for vær ting jeg bytter og nullstiller feil koder, kommer det opp en ny feil

 

Har 2stk feil koder nå og det er : 00668-Supply voltage Terminal 30_ implausible signal..

 

Den andre feil koden husker jeg ikke helt men mener det var noe med elektrical injector/ fuel...bla bla noe??

 

Trur de sikter til den tredje diesel/dysa fra fremre del av motoren, den som er litt høyere en resten av de med en ledning på som går til et koblings punkt/stikk kontakt oppå motoren. Åssen funksjon har denne?? og hva må jeg gjøre for og utbedre feil kode nr 1?? på forhånd tusen takk for alle svar,hjelp ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

00668 - Supply Voltage Terminal 30

00668 - Supply Voltage Terminal 30: Signal Outside Specifications

00668 - Supply Voltage Terminal 30: Implausible Signal

 

Possible Causes

Fuse(s) faulty

Wiring/Connectors from/to Control Module faulty

Power Supply (Battery/Generator) faulty

 

Possible Solutions

Check Fuse(s)

Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module

Check Power Supply (Battery/Generator)

 

Special Notes

When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).

When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).

Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored.

 

Sjekk sikringsboks, sikringer og ledninger tilkoblet. Søkte litt og ser flere refererer til kontaktfeil i sikringsboksen over batteriet.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår