Gå til innhold

Vurderer WV T4 - 2,5 tdi.. kjente problemer?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei sann

Har en transporter syncro 2002, så kan nå svare på noe.

- Dårligt varmeapperat kommer som regel av at eberen ikke virker, eller er for liten (caravelle har stooor kupe). Som regel bare å skifte glødeplugg.

-sjekk forstilling. Denne er ganske komplisert og dyr å skite deler i.

- RUST. se opp for nylakkerte biler, da disse er kjent for å ruste ganske bra.

-servicehistorie på motor. Disse går 500000 ved skifte av regreim/pumpereim og oljeskift. Min er kjørt 330000, bruker ca 5dl med olje mellom oljeskiftene, har full servicehistorie på den.

- Bakstykke på tenningslås har og en svakhet. Samme med rele 99/109. Men er ikke så veldigt dyrt heldigvis.

Men alt i alt, så er dette noen gode biler, som tåler å bli brukt. Bruker min til stort sett alt jeg kjører, å setter pris på komforten til t4. Eneste setene er litt dårlige komfort på, men de går det ann å få skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Hei.

 

Har hatt 2 stk. 2003 modell Transporter 2,5 TDI 102 hk, en kort og en lang. Den korte kjøpte pappa ny og jeg hadde den det siste halvåret før den ble solgt. Gikk 300 000 km på 7,5 år uten tull, aldri hatt stopp på den. Den er litt svak i forstillinga så her hender det, det blir litt påkost. Hold serviceintervallene og bytt regreim hver 90 000 km eller hvert 5 år (ikke hør på de som sier 120 000 km eller noe annet) så har du en bil du fint får 500 000 km ut av eller mer...

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindre feil på 2,5 T4 en T5 2.5 :P..men T5 er faktisk ikke værst bil. pappa har en og jeg jobber på nyttekjøretøy vw så kan de bilene inn og ut.

 

T4 har kjent feil som

-glødeplugger

-forstilling

-vannpumpe ryker(da ryker tannreimen)

-turbo er kjelden men hvis den ryker så lykke til på verkstedet med prisen

-sikring boksen blir brent

-girkasse på noen av de bilene ryker

-ang turbo igjen, vacum klokka på turboen sitter med 3 bolter, de løsner og om de lager skade på gjengene må turboen byttes ut(kjent feil)

 

men T5 er ikke så dyre nå lengre

jeg fikk 2007 mod 4 motion lang bil med webasto og 2.5 motor osv kjørt 160 000km for 100 000kr =), byttet tannstang hittil

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T4 er betydelig bedre sammenskrudd en T5. Men dyre å vedlikeholde er begge uansett, særlig om man velger å bruke merkeverksted... Fra 150 000 km og oppover drar det på seg med bærekuler, styrestag, bremseskiver osv... Hadde flere servicer på 20 - 25 000,- da jeg hadde Transporter T4 2,5 TDI...

 

På T5 hører man om de som har servicer som kommer på 25 lapper før 100 000 km, når man bytter clutch og svinghjul samt halve forstillinga før 100 000 km, da er det noe som er rimelig feil spør du meg...

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T5 er billig lagd bil, faktisk T4 kostet mer en T5 når den var ny.. når T5 skulle bli laget måtte de gjøre det så billig som mulig pga de skal jo bli solgt som firma biler, og firma tenker jo bare på billig vare biler. jeg har vært borti at de har kjøtet ledninger ved å surre de sammen og brukt el teip over, vært borti at det er alt for korte ledninger feks en kjent problem er jo ledningsnettet til ladetrykk føleren der man vidt får stikkeren på føleren når man har tatt den av, ofte brudd der

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig mer overbevist om at det jobber flere blåruss enn ingenører hos VW... Hjelper ikke om bilen var billig å kjøpe inn når man bruker store summer på å holde den gående med reperasjoner... Generelt sett synes jeg ikke T5'erne kan skryte på seg å være spesielt billige i innkjøp heller...

 

Nei skal du ha Transporter/Caravelle, kjøp T4!

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår