Gå til innhold

Vag-Com Feilmeldinger

Ranger emnet


Brattis1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Passat som trekker dårlig i bakker.

Virker som Turbo kutter ut ved svak belastning(motbakker)

Har sjekket med Feilsøkingsverktøy og får følgende feilkoder:

17965,17664,18261. Noen her som har God kjennskap til Passat og som kan

si meg hva som bør sjekkes?

 

p.f.t

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18261 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from ABS Controller

Possible Causes

 

CAN-Databus related Wiring/Connectors faulty

 

Possible Solutions

 

Check Measuring Value Blocks (MVB) 125+ for plausibility

Check Wiring/Connectors from/to ABS Control Module (J104)

 

Sjekk ut http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php?title=Category:Fault_Codes&from=16786%2FP0402%2F001026

Der er det oversikt over de mest kjente feilkoder.

VW Passat 1.9TDI 4 Motion 2003

Mercedes-Benz 420 sec 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takker for svarene, nå kan jeg iallefall fortelle mer når jeg tar den til verkstedet. :-(

Jeg kan forklare enkelt hva som skjer(Symptom): Når bilen er kald så går motoren tilnærmet normalt bortsett fra at Turbo slår inn mer "plutselig" enn normalt.Når den er varm så slår ikke Turboen inn og spesielt ikke ved belastning,motbakke.Skrues tenningen av/på så går den tilnærmet normalt en god stund for så å gå i "safe mode" igjen (ingen Turbokraft).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt den derre N75-ventilen din.. Er nok der feilen ligger.. :)

 

N75 ventilen ? Hvor sitter den ?

Litt merkelig at det skulle være den for feilkodene gjelder

ikke den men G62 Engine Coolant Temp Sensor.

 

Kan denne (G62) gi slike symptomer som jeg har?

Endret av Brattis1
Lagt til info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den som er årsaken nei. Den kan ha noe med at bilen er treg og starte når den er varm eller kald alt etter som.. Men nå er jo ikke jeg noen audi-ekspert.. :)

 

N75-ventilen finner du nok best på http://www.google.no :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17664/P1256 - Engine Coolant Temperature Circuit (G62): Open / Short to B+

 

Possible Symptoms:

Difficulties with starting a cold engine.

Diesel: an indication is extreme long burning time of the glow indication light.

Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.

RPM at idle is irregular.

With all engine temperatures seldom idle rpm will vary between 900 - 1000 rpm.

With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.

Bad acceleration during warming up.

 

Possible Causes:

Wiring and/or connections faulty

Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty

 

Possible Solutions:

Check wiring and connections

Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

 

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

 

Possible Symptoms:

Reduced power output

Limp mode

 

Possible Causes:

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

 

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

Har du prøvd å slette feilene og se om begge kommer tilbake igjen?

Hvis du har gjort det så hadde jeg byttet ventilen og tempføleren.

 

Jeg kunne lagt ut bilde av hvor ventilen sitter med da må du nesten fortelle hvilken motor du har.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det er megndemassemåleren eller hva det nå heter for noe.... blander alltid på det ordet, men regner med dere skjønner hva jeg mener?

Vel, uansett, det kan virke som om det er turboen som ikke gidder, men faktisk denne måleren som trengs og rengjøres/byttes ;)

 

Har en onkel som hadde samme problem, og nå har jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n75 ventilen på tdi sitter på en liten brakett rett over ac pumpa under turboen ..jeg byttet denne da min oppførte seg akkurat slik i fjor en gang. ikke hatt problemer siden ..Luftmengdemåleren som Nikita prater på kan også være en løsning. men er nok helst n75 på klikker. har du 1.8 turbo bensin får du kjøpt denne ny hos nbf...har du tdi må du til møller fant jeg ut. lurt å skifte de 3 vakum slangene samtidig som går til denne da de ofte er morkne ...lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår