Gå til innhold
Bilforumet.no
flatpedal

Når går Saab konkurs?

Ranger emnet

Når går Saab konkurs tror du?  

9 stemmer

1. 1. Når går Saab konkurs tror du?

Anbefalte innlegg

Da er det duket for premieutdeling i denne tråden. Saab begjærte seg selv konkurs 19. desember 2011, så riktig svar ble 2. halvår 2011. Ubeskjeden som jeg er, så utdeles førstepremie til Øyvind H. og undertegnede. Premien består av heder og ære.

Kondolerer for øvrig til alle Saab-eiere. Det blir nå vel enda vanskeligere å selge eller vedlikeholde en Saab.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konkursen er endelig selv om noen av maskinene, bygningene osv blir solgt i løpet av konkursbehandlingen. Det er helt vanlig i forbindelse med konkurser, både i Norge og Sverige. Pengene fra salget vil gå til å dekke noe av den utestående gjelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette var som forventet. Selv om jeg gjettet riktig blir det ingen feiring :/ At de har klart å seigpine så lenge er utrolig, men nå er merket (slik vi kjenner det) historie. Det som nå blir spennende er hvorvidt kineserne lykkes med å kjøpet opp merket og teknologien, eller om oppkjøpet av konkursboet strander.

Jeg tviler sterkt på at kineserne vil satse på å bygge opp merket dit det bør være. Sannsynligheten er større for at det blir gående som et billigmerke internt i Kina (enten under navnet Saab eller med et nytt navn), men hvem vet? Kanskje kineserne klarer det GM ikke evnet å gjøre, så ser vi et sterkt Saab i fremtiden drevet av kinesere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå