Gå til innhold

Ford Kuga 2.0TDCI 4x4

Ranger emnet


Tomas.

Anbefalte innlegg

Ford Kuga 2.0TDCI 4x4

8 og 9 April 2011

 

Ble kontaktet av bileier torsdag, startet fredag og ferdig lørdag.

 

Eier lurte på om jeg kunne ta en shine av familiebilen hans nå som våren var i anmarsj, og det så jeg på som ein fin måte å starte sesongen på.

Vi ble enige om kun en utvendig 2-steg.

 

Jeg la hovedvekt på jobbingen så ble minimalt med bilder jeg følte jeg kunne bruke.

 

Startet fredags morgen med vaskingen, som på grunn av en voldsom vind gjorde det litt utfordrende.

 

Ved ankomst.

 

_DSC6300.jpg

 

Bileier påpekte også at det var kommet veldig mange rustflekker på lakken, som jeg selvsagt lovet å få bort.

 

_DSC6303.jpg

 

 

Startet med Prickbort på alle paneler under vinduer, lot dette virke noen minutter før jeg la ren Surfex HD oppå.

Denne fikk også samme virketid.

 

_DSC6310.jpg

 

_DSC6313.jpg

 

_DSC6316.jpg

 

Dette hadde så og si ingen innvirkning på rustflekkene:

 

_DSC6326.jpg

 

Så da tenkte jeg å prøve ut IronX som har fått så mye skryt. Vasket bilen raskt med CG Citrus Wash ´n Gloss, tok så felgene fatt i mellomtiden slik at panelene kunne tørke litt.

 

Her ble det brukt P21s og 4 forskjelilge felgbørster/koster.

 

_DSC6320.jpg

 

_DSC6328.jpg

 

_DSC6330.jpg

 

Påførte alle paneler under vinduene med IronX og lot det virke.

 

_DSC6335.jpg

 

_DSC6340.jpg

 

_DSC6342.jpg

 

Skikkelig imponert over dette produktet. Etter kun avspyling med HT var alt borte og bilden ble deretter skummet ned med en blanding av diverse såper og Meg´s APC.

 

_DSC6348.jpg

 

Etter IronX, skumlegging og ny håndvask.

 

_DSC6355.jpg

 

Inspeksjon av lakken:

 

_DSC6365.jpg

 

_DSC6372.jpg

 

_DSC6387.jpg

 

_DSC6409.jpg

 

Bilen ble deretter clayet med Sonus clay og ONR som claylube og deretter maskert.

Det blåste såpass mye utendørs at jeg valgte å droppe avspyling etter clayingen, tok heller en runde med ONR på sprayflaske og en MF.

 

_DSC6421.jpg

 

_DSC6422.jpg

 

Testet ut noen kombinasjoner på panseret før jeg endte på Scholl gul + Scholl S17+ som første steget.

 

_DSC6449.jpg

 

_DSC6501.jpg

 

Var noen stygge merker bak ved bagasjeluken jeg gikk over en god del runder på, her brukte jeg også Scholl ull og S3 Gold.

Fikk bort en god del, men mange av de større var igjen. Her er halve tatt.

 

_DSC6483.jpg

 

Etter dette var det klart for steg 2: S30+ og Scholl orange + Flex DA for å få opp glansen og ikke minst fjerne hologrammene, noe som var stor suksess.

 

_DSC6542.jpg

 

_DSC6544.jpg

 

Deretter var det en runde med wipedown og kontinuerlig holosjekking. Etter godkjenning falt valget på Swissvax Shield.

 

_DSC6547.jpg

 

_DSC6552.jpg

 

Plastdetaljer ble behandlet med Owatrol Polytrol.

 

_DSC6559.jpg

 

_DSC6560.jpg

 

Så ble vinduene renset med Scholl Ice og MF, dekksider fikk Swissvax Pneu og felgene Autobahn.

Og til slutt gikk jeg rundt bilen med Quick Finish + blå MF.

 

Finito.

 

_DSC6572.jpg

 

_DSC6573.jpg

 

_DSC6646.jpg

 

_DSC6575.jpg

 

_DSC6628.jpg

 

_DSC6605.jpg

 

_DSC6620.jpg

 

_DSC6622.jpg

 

_DSC6638.jpg

 

Tid brukt: 21 timer.

 

Takk for meg, for denne gang.

Endret av Tomas.

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår