Gå til innhold

Effektanlegg uten katalysator?

Ranger emnet


Omega<3

Anbefalte innlegg

Hei

Fann ut at eksosanlegge mitt måtte byttast.

So tenkte eg sku kjøpa meg eit effektanlegg frå Simmons.

 

http://www.xtremecar.no/tuning/eksos-komplette-anlegg/opel/omega-a-kombi-estate-1-8i-2-0i-2-4i-9-86-93

 

Men passe da te min 1987mod Opel Omega A 20se?

Uten katalysator orginalt.

 

Har sendt e-post te XtremeCar, men svare jo ikkje...

 

Takker for svar!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ta kontakt med Simons direkte på denne emailen: mail@ray.se

Jeg bestilte et nytt annlegg fra Simons for et par uker siden, og da tok jeg kontakt med han. Gikk veldig greit for seg, uten noen problemer, og ettersom anleggene deres går fra kat. og bak, burde de passe for modeller uten kat.

Her har du hele katalogen deres for Omega A : http://www.simons.se/Katalog/OPEL/OPEL_Omega_A_Avgassystem_Sportavgas_Exhaust_Auspuffanlage.htm

Endret av turbowrx

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er nok kun Aluminisert materiale du får til Omega A. Hadde foretrekket alu, eller rustfritt stål, men ettersom det ikke er å oppdrive, så må man vel ta det man får :) Det jeg skal gjøre med mitt før jeg monterer det, er å lakke alt (utenom sluttdemperen, den er nemlig behandlet med lakk) i varmebestandig lakk, dette vil øke levetiden betraktelig!

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegget til omega a fra simons er laget av rustfritt stål. Har dette på bilen min å de funker bra, grom lyd. å de passer rett på bilen uten noen problemer :)

1993 - Opel Omega A 2.0i - Kræsjet

2002 - Volkswagen Passat 1.9tdi 4 Motion - solgt

1992 - Opel Omega A 2.0i - Havarert

På leting etter ny bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vel ikke stemme? det står klart og tydelig på nettsiden deres at det er såkalt "alu quality". Har selv fått mitt anlegg, og det er helt klart ikke rustfritt stål!

Hvis du ikke tror det, kan du jo sjekke katalogen deres her: http://www.simons.se/Katalog/OPEL/OPEL_Omega_A_Avgassystem_Sportavgas_Exhaust_Auspuffanlage.htm

 

Øverst til høyre i hver av rutene til hvert anlegg står det Alu Quality, og hvis du går inn på hovedsiden til Simons, kan du lese at dette kun er aluminisert.

Endret av turbowrx

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan være noe så enkelt som ett balanserings-lodd som har falt av et eller flere av hjulene. Kjenner en som kjøpte en BMW 525i E34 for 1/2 år siden, og rattet (og resten av bilen) begynte å riste i hastigheter over 70 km/t. Det viste seg å være et balanserings-lodd som hadde falt av den ene felgen :-)

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår