Gå til innhold

Kjetil Møkkelgård; Lotus Omega Prosjekt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nå ble det plutselig enda en god grunn til å reise på treff! :) Rått prosjekt! Blir det kjøring da, eller blir det utstilling?

 

Takker :)

Planen er å bruke den til drifting på banen ja... (etter den har vært i div bilblad, utstillinger etc.)

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Driver og tegner meg en ekspansjonstank for kjøleveske i Solid Works. Delene skal vannskjæres ut i fra tegningen min. Mesteparten er av aluminium, mens nivåglass blir av 2mm glass, med ei gummipakning som også blir skjært ut. Tenkte jeg skulle lage nivåglass på catch tanken min også.. dette mest bare for utseende.

Når alt er sveiset ferdig, og jeg er fornøyd skal jeg levere inn alt av alu deler til eloksering.

Regner med å ta catch tank, ekspansjonstank, bunnpanne, motorfester, innsug, kompressorhuset på turboen ++ til eloksering.

Intercooler og radiator blir vanskelig og eloksere, så de blir lakkert i stedet. (Kanskje pulverlakkert)

 

Ekspansjonstank

Headertank.jpg

 

 

Ekspansjonstank exploded

Headertankexploded.jpg

 

 

Catch Tank

CatchTank.jpg

Endret av Kjetil Møkkelgård

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Bruker Solid Works til og tegne med.

 

Om eloksering: I elokseringsprosessen forsterker vi aluminiumens naturlige oksidsjikt slik at det blir tettere og tykkere. Siden oksidsjiktet er en integrert del av metallet, kan eloksert aluminium tåle store påkjenninger og brukes de fleste steder uten at metallet korroderer. Eloksering gir maksimal økning av metallets naturlige egenskaper.

 

I denne prosessen kan det også legges i farge i metallet. Jeg i mitt tilfelle skal legge i svart farge på de delene jeg skal ha eloksert. Det kalles også Anodisering.

Hvis du har sett en AN kobling, så er den eloksert/anodisert.

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var imponerende. Takk for at du deler opplevelsen med oss, bare la bildene fortsette å komme.

 

Regnskap så langt er altså over 700k, så når bilen står ferdig en gang har du sikkert brukt en mill. Men hvor mange timers jobb ligger bak?

Endret av pals

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår