Gå til innhold

Noob med ZX-prosjekt


JanKZX

Anbefalte innlegg

I sommer kj�pte jeg meg en Citroen ZX 1998 1.8i med automatkasse, uten rust. Kilometerstanden stod da p� 56 000. Den har noen sm�bulker i skjermene, og frontfangeren er brukket litt her og der, og det samme gjelder bakfangeren. Alts� en bil som har mye igjen, men trenger litt kosmetiske oppdateringer. Jeg ser p� dette som et prosjekt, slik at bilen skal bli et olje av lyn, jeg er heller ikke noen bakgrunn med mekking, men skal pr�ve � ordne s� mye sj�l som mulig, og sp�rre ogs� folk om hjelp her hvis de har non inspill.

 

Siden jeg kj�pte bilen har jeg: Chippa bilen, den har n� ca 120 - 125 hk. Satt p� �pent luftfilter, og kj�pt 14'' oz wrc, men er ogs� p� utkikk etter 16'' av samme typen. Senkesett skal hentes p� mandag, og jeg er p� leting etter lister som 2.0 litern har. Dessuten har jeg et anlegg (ikke store greiene) med gas h�ytalere foran (2 veis), og to jbl 6''x9'' 300 watts bak (3 veis). Bilder kommer etterhvert.

 

Jeg h�per at folk kommer med innspill.

 

Dette skal ordnes:

Chipping (ordna)

�pent luftfilter (ordna)

Anlegg (ordna)

Hatthylle

Senkesett (bestilt)

Frontlyktene (de er sprukne i glasset)

El feil (t�kelys, instrumentpanel og sikring som g�r heletiden til t�kelysa)

Batteri (ordna)

Frontfanger

Bakfanger

Rette ut noen bulker

Rette ut og lakke h�yre bakskjerm

Vinterfelger (ordna, wrc 14'' som st�r p� sommerhjul)

Sommerfelger (wrc oz 16'')

Lister som p� 2.0 litern

Muligens xenon konvertering p� alle frontlysa

Tusenmetere

Luft�pning i panseret

Eksos

Vurderer ogs� turbo og forsterkning av automatkassa

Endret av JanKZX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår