Gå til innhold

Audi 80 1.8s 91 bruker vann og vifte starter ikke når motor er 90°c

Ranger emnet


lerstad

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Jeg eier en Audi 80 1.8s 1991 som jeg sliter litt med, for den bruker kjølevann og viffta starter ikke. Grunnen til at den bruker vann har jeg fått tesstet og funnet ut at det er toppakning som er ødelagt, så lurer på om noen har erfaring med biltema pakkning kontra originalpakkning som man får kjøpt på møller og torshov. Lurer også på om noen har erfaring med biltema termostater og om de er til å stole på eller om de varer lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri handlet så vitale deler som toppakning på Biltema (eller registerreim for den del). Termostatene til Biltema har jeg dårlig erfaring med, har kort levetid.

Når det gjelder radiatorvifta så er denne styrt av en termobryter montert nede på radiatoren. Er nok denne, reléet eller viftemotoren som er defekt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kortslutta vifta med å legge en ledning fra + til - på viftekontakten, å den går, så får vell sjekke om det kan være reléet før jeg kjøper termostat.

Har hørt at biltemapakningene er noe tynnere enn orginalpakkninger, stemmer det? hørte en som hadde volvo 240 som skifta til biltemapakkning å fikk ventil trøbbel. så om det stemmer så holder jeg meg unna biltemavarene der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vifta går når du lasker sammen kontaktene i pluggen til temp.bryteren så er reléet ok. Du trenger da ny temp.bryter.

Om pakningene til Biltema er tynnere vet jeg ikke. På din motor så er uansett ikke klaringene så små at du ville fått problemer med dette.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår