Gå til innhold

HJELP! 1302s motor stopper!

Ranger emnet


nickolastomasgaard

Anbefalte innlegg

Min 1302s 72 modell starter supert, selv når den har stått et par dager i kulda. Men ettersom jeg lar den kjøre litt enten det er i garasjen eller på veien øker behovet for gass, og som regel i rundkjøring nummer 3-4 så kan den dø når jeg trykker inn clutchen. Samme når jeg lar den stå på tomgang i garasjen, da krever den mer og mer gass. Til slutt høres det ut som om motoren skal sprenge.. hvertfall for mitt skjøre hjerte.

 

Hjelp meg! :drunk:

 

p.s.

Om jeg har gassen inne på et høyere turtall når bilen står i ro, og i fri, vil turtallet gå ned (som sagt) men så gjerne sprette opp igjen. Det bør kansje også nevnes at dette har blitt noe værre med tid.

Endret av nickolastomasgaard
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hva du mener, men ville vært rart ettersom dette forekommer så raskt etter start av motoren. Selv om temperaturen ute kan være så lav som -10 og med en stor vifte som suger godt. Når jeg vrir om tenningen når motoren er kald, uansett hvor kald starter den og går godt. men så etter kort tid kan den begynne å synke i turtall, selv ved god ventilasjon. Om jeg skrur av bilen og skal starte den opp igjen når den har blitt varm, starter den mye dårligere enn når motoren er kald. En annen ting er at dette skjer mer hyppig om vinteren enn sommeren, men som sagt så blir det værre ettersom motoren blir varmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har vel problem med en bakelittforing som utvider seg når bilen blir varm. Denne foringa sitter rundt stanga som går fra kammen til bensinpumpa. Når motoren blir varm, utvider foringa seg så mye at stanga kan slutte å bevege seg, og bilen får ikke lenger bensin. Når bilen er kald igjen er alt som før. Dette er ikke noe jeg har erfart selv, men har lest om flere tilfeller av dette på http://www.vwnorge.no.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår