Gå til innhold

Bytte av forskjerm på min -93 mod. etter uhell, 1 skrue igjen

Ranger emnet


Kramer2k

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har da vært "litt" uheldig på glatta og kjørt i rompa på en bil forran. Prøvde og svinge unna, og stoppe i brøytekanten, men det var så kaldt at det bare var is der. Dette førte da til at jeg traff med min venstre frontlykt i bilen forans høyre baklykt.

 

Har nå prøvd og ta av forskjermen, men er en skrue igjen. Denne sitter så umodelig vondt plassert at jeg ikke aner hvordan jeg kan få skrudd den ut. Noen som har forslag?

 

[ATTACH]20690[/ATTACH][ATTACH]20694[/ATTACH]

Får ikke inn fastnøyler eller andre ting inni hullet. Det er liksom ikke plass til så mye. Og hvis det er plass, får man ikke skrudd noe :hvaskjera

[ATTACH]20692[/ATTACH]

 

Slik ser bilen forøvrig ellers ut for tiden :P

[ATTACH]20691[/ATTACH]

[ATTACH]20693[/ATTACH]

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av en skrue foran under fangeren. en i hjulbuen (er vel org. 4 stk, tror det er det på andre siden), 3 på horisontalinje i motorrommet, 2 til panserholderen og 1 nede til høyre når man ser på hjulet :P

 

Er forsåvidt en skru til forran, men den er vel nesten borte fra kræsjen :P Har tatt ut den også

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av innerskjermen og sett på en lang pipe så får du den. Er en skrue lengre nede også så du må av med innerskjermen.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeeez, hvorfor har jeg ikke tenkt på det! Takk folkens!

 

Nå får jeg endelig av skjermen :D

 

Jepp, KristianG, er nok en fordel det, mye lettere og få ut innerskjermen(som jeg akkurat fant ut hva er hehehe:P)

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på nettet at Bjarne johansen har en forskjerm, men det er for Golf 3 Cab 2 dørs. Noen sjangs for at den passer? Noen som har prøvd, vet om noen som har prøvd og at dette passer? Hvis ikke får jeg bare teste, og se :P Merker jo det fort.

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd, men vil tippe at den passer. Men sjekk om den er rusten, spesielt i nedre del. Sannsynligvis er den det, og da er det bedre å kjøpe en ny, for eksempel Veng. Forhandles vel på bilxtra og mekonomen hvis jeg husker riktig, og bør ikke koste stort mer enn en tusenlapp. Hvis du vil ha brukt, anbefaler jeg Kjells Bilopphogging på Evje, ikke lange kjøreturen fra Kr.sand, og du kan regne omtrent en fjerdedel av prisen i forhold til Bjarne Johansen.:)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar :D

 

Ja, pappa nevne Kjells biler her for noen mnd. siden. Burde kanskje høre med han før jeg kjøper hos bjarne, er jo ikke lange turen til evje som dere sier ;)

 

Fant ut at det er en del rust under den delen som sitter mot fører døra, haha, så også at jekkepunktet var rustet bort. morro. Bilen skal jo bare vare til november da, så ikke så helt krise.

 

JChE: Jepp, sytnes og huske og ha sett skjermene til 700,- hos mekonomen.

 

Fikk av skjermen i dag, skaden ser ikke så helt værst ut ;) Smart og bruke gummihammer når man slår ut det som er bøyd inn? Blir jo skjult av skjermen, men alikevel.

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ørliten korrigering; Kjells biler ligger vel i Lillesand, og driver mest med Mercedes hvis jeg ikke tar helt feil. Kjells bilopphogging derimot, ligger på Evje. Den i Lillesand vet jeg fint lite om, men den på Evje har jeg brukt flittig. Telefonnummeret til Kjells Bilopphogging har jeg lagra på telefonen, det er 37030500. Ligger litt nord for Evje, nesten i Byglandsfjord. Kan være lurt å ringe først, men de har sannsynligvis inne.

 

Gummihammer er fint verktøy til å rette opp biler i denne prisklassen, selv har jeg brukt alt fra slegge til traverskran og bjørketre for å rette opp biler :D Det er bare å bruke fantasien her. Når du skal feste lykter og slike detaljer kan det også hende du må improvisere litt siden festehullene ofte har flytta på seg i kollisjonen. På Mercedesen brukte jeg tilsammen rundt 1,5m patentbånd og ca 20 skruer av typen man fester gipsplater med. Sålenge det ikke er en bil man skal ha så lenge, eller selge videre så er det ikke så nøye syns jeg. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant før og etter-bilder av den "opprettingsjobben" jeg gjorde i sommer. Panser, hovedlykt, blinklys og sideskjerm kom på 1000kr på Kjells Bilopphogging. Bilen ble først retta ved hjelp av en lastestropp og et bjørketre, stroppa bilen fast i treet og rygga rett og slett. Så tok jeg "finopprettinga" med slegge, og fikk mekka det sammen ved hjelp av patentbånd, strips og gipsskruer. Haha :D

 

Før:

 

P6090438.jpg

 

Etter:

 

Bilde0104.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, har aldri hørt om Kjells biler, så tenkte det var det samme :P Kjells Bilopphugging var det nok det jeg ville frem til ;)

 

Haha, blei jo bra det da! Så jo ikke værst ut!

 

Får vel låne litt patentbånd fra jobben, ligger "en del" ruller i containeren har jeg sett :P

 

Takker for telefonnummer. Lagrer det ;)

 

Noen anelse på hva en skjerm kan komme på?

 

Ingen her som ut ifra bildet kan si hvilken farge jeg har på bilen?

Står jo bare blå over alt, men det hjelper jo fint lite :P

Tipper det er en std. farge, kjørte forbi en golf 3 her for noen uker siden, prikk lik farge som jeg har

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Ligger litt nord for Evje, nesten i Byglandsfjord...

 

Da er det nok to forskjellige bilopphuggere vi snakker om :P

 

Var i dag og handla deler, og da var jeg på Kjells biler (står det på skiltet til inngjerdinga). Han holder til på øvrebø, nærme homstean. Flott fyr.

Handla Skjerm, Fanger, Lykt, 2 blinklys, 2 reflektorer(dummy tåkelys), 1 eksemplarisk fin hattehylle, 1 deksel rundt Luftkontrollen, 1 plugg til låsen i døra og sist men ikke minst, eksosdelen som er gåen hos meg. Tror det var den som er festa med manifoylen, hvis det er det det heter :P Så god som ny.

 

Alt til den nette prisen av 1400 kr :D

 

Bilder av hvordan bilen blei (dårlig kvalitet grunnet mørke, får ta noen bedre biler i morgen) :

[ATTACH]20941[/ATTACH][ATTACH]20942[/ATTACH]

Helt OK resultat til og være første ganga jeg gjør dette :P

[ATTACH]20943[/ATTACH]

Ekstremt stort bilde, måtte laste opp fra nettet, da bilforumet ikke ville tillate meg og laste det opp :P

33418pz.jpg

Eksos delen jeg snakka om

[ATTACH]20944[/ATTACH]

Delene i garasjen, noen som vil kjøpe? haha :P

[ATTACH]20945[/ATTACH]

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår