Gå til innhold

hvilke biler blir veteran 2011?

Ranger emnet


wildstyle

Anbefalte innlegg

Har ikke grubla så mye på dette, men 1981 var året da Volvo 240 gikk fra småstygg til nesten litt tidløst pen. Det var forøvrig, såvidt jeg husker, også det året Volvo 240 ikke lenger ble Norges mest solgte bil.

 

Så en teleblå 244 DL fra 1981 hadde ikke vært meg i mot :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er veteran iår

Den kan vel gå under betegnelsen fet rekner eg med ;)

 

porsche ja, er jo beste bruktbilen å kjøpe det :)

men volvo er vel kanskje bedre egnet som til arbeidsplassenbil og vinterbil.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er generelt ute etter helt vanlige biler som nå er mulig for oss ungdommer å eige som en bil nr.2, ikke som noe herjebil, men som bruksbil i tilegg til en litt finere bil.

veteran er jo billig med forsikring og årsavgift så man ikke vil gå konkurs om man har 2 biler :P

 

men bare å nevne alt mulig, sikkert mange flere som vil vite alt.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sa han vel hvorfor litt lengre opp her...

 

Poenget bør vel uansett være at vi hoster opp forslag som har betydelige endringer eller er nye i forhold til de bilene som var på markedet i 1980.

 

Jeg gidder ikke å sjekke akkurat nå, men når kom "nye" Audi 100 og Ford Sierra? Det må vel ha vært rundt de tider det også. Dette er biler ikke så mange tenker på som veteranbiler og som representerte "noe helt nytt" når de ble lansert mtp design osv.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å sjekke akkurat nå, men når kom "nye" Audi 100 og Ford Sierra? Det må vel ha vært rundt de tider det også. Dette er biler ikke så mange tenker på som veteranbiler og som representerte "noe helt nytt" når de ble lansert mtp design osv.

 

Sierra ble lansert i 1982, men lykke til med å finne en eldre enn 86.. Utrolig hvor mange av de bilene som har forsvunnet fra veiene, når man tenker på at den var norges mest solgte bil i noen år på 80-tallet.

 

Nye Audi 100 kom i 1983.

 

Ellers får du jo Subaru Pickup som veteran nå :yodude:

 

subaru_brumby_brat_14-02.jpg

 

Dessuten ble jo fjerdegenerasjon Galant veteran i fjor, men var jo 81-modeller av den og:

 

mitsubishi_galant_1981_1.jpg

 

Broom har dessuten en Artikkel om VW Passat B2:

 

http://www.tv2underholdning.no/broom/vw-passat-b2-naa-blir-denne-veteranbil-3371315.html

Endret av Hoccy

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 kom med litt oppgraderinger

Volvo 240 Turbo: Nå er den veteranbil| broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker

 

Ulempen med veteranbiler er at dei vanligvis har litt høg pris iforhold til ein "ny og moderne" bil som er 15 år nyare.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men så holder veteranbilen verdien, eller går tilogmed opp i verdi etter vært dersom den blir passet på, mens en vanlig brukt bil detter i verdi.

 

En veteranbil er ofte et investeringsobjekt samtidig som den er et bruksobjekt - og ofte en hobby.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjekt med veteran når man tenker på avgifter.

 

Det blir kr 0 i omreg så kjøp og salg er også lettere da kjøper ikke automatisk taper 1500.

 

Sommerbilen min ble faktisk veteran i år (men finnes tidligere modeller som er veteran.) Denne er litt sliten med god, Golf 1 cabriolet. Det som er når jeg ser på andre, eks en 87, samme bilen så vil den koste 6x3 =18tusen, ekstra før den blir veteran,. Litt usikker på satsene, men jeg kan ihvertfall bruke ekstra penger på bilen( eller spare) hvert år. Forsikringen betaler jeg 2500 kr i året og det er ikke veteranforsikring engang. Men har 60% fordi jeg har vært alt for god kunde hos forsikringsselskapet mitt.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår