Gå til innhold

Volvo B230ET motor med B230E mek innsprøyt?

Ranger emnet


Punto_sx75

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om Volvo B230ET motor med B230E forgasser vil fungere? og vil forgasseren påvirke effekten negativt eller posetivt? hvis ja, hvilke tiltak kan jeg gjøre for å gi den litt bedre effekt?

Hvilke ledninger/kabler må jeg fjerne hvis forgasseren skal inn?

 

det er snakk om original B230ET motor som skal overhales.

 

Thorbjørn

Endret av Punto_sx75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230e har ikke forgasser. Turbo med k-jet (sprutet fra b230e) heter b21et.

 

Jeg er så vant med å si forgasser, men det er nok k-jet eller noe sånt. slik som denne 240en har, står i min 740 med B230E: toppbyte1.JPG

 

Jeg spør igjen:

Kan jeg bruke denne på B230ET ? og hvilke fordeler/ulemper får jeg med å bruke den?

 

Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trolig den siste løsningen jeg hadde gått for om jeg bygde turbo, men, men... Hvorfor vil du bruke b230e sprut på turbo?

 

Et forslag jeg fikk. og jeg ville bare vite hvilke ulemper/fordeler jeg fikk med å bruke den.

 

Grunnen er egentlig at det er B230E motor som står i bilen. Planen er å sette i en B230ET motor. men er usikker på om dette er plug in eller må bytte ledningsnett. For da må jeg ta dette ut ifra hugge-bilen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag jeg fikk. og jeg ville bare vite hvilke ulemper/fordeler jeg fikk med å bruke den.

 

Grunnen er egentlig at det er B230E motor som står i bilen. Planen er å sette i en B230ET motor. men er usikker på om dette er plug in eller må bytte ledningsnett. For da må jeg ta dette ut ifra hugge-bilen. :-)

 

Flytt over alt av ledningsnett, bensinpumpa kan du beholde :)

Bare tull å drive å mekke på k-jet sprutet når du har fungerende motronic...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvor mye jobb er det å bytte ledningsnett? Må bygge opp ny motor, siden blokka er "gått til skogs" for å si det mildt. Resten er brukbart, og hjernen er ny og toppen er overhalt, så.. :)

 

Edit: Ser at tidligere B230ET motorer hadde K-jetronic sprut frem til 84. 240 sin B23ET mente jeg også på hadde dette.

Endret av Punto_sx75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår