Gå til innhold

Toyota iQ som elbil...

Ranger emnet


lefso

Anbefalte innlegg

Tror vi kommer til å se mange elbiler fra Toyota fremover!

 

Her er bilde av iQ som elbil.

 

Link til artikkel på motorguiden

 

Kommer jo hel ann på om de løser batteri problemene eller ikke det.

Her i norge som vi har så kalde vintere så ser man hvert eneste år hauevis av EL biler som står havarert og hennslengt langs veiene. Tror ikke vi kommer til å se EL biler som allemans eie før det kommer bedre teknologi inn i bildet. Jeg skal hvertfall ALDRI ha meg EL bil før de blir sterkere, Lengere rekkevidde, raskere lading, mere pålitlige og gjerne ser litt bedre ut enn mye av den dritten man ser nå.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Think har faktisk allerede en løsning på vinterproblemet med batteri. Zebra batteriene deres er alltid varme, bruker litt energi, men har alltid full kapastitet, ingen problem å bruke om vinteren.

 

Men er helt enig, batteri er plassen hvor man trenger utvikling for at elbiler skal ta av. Litium-ion-batteri for eksempel har jo ganske så begrenset levetid, og er egentlig ganske så dyre.

 

Uten lave avgifter hadde vel ikke elbilen hatt en sjanse i det hele tatt i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen elbilar har fine motorlyd som dei bilane med store motorar som V8, V10 eller V12. Eg ser for meg at det ikkje går så godt å bygge eit skikkeleg stereoanlegg i ein elbil. Eg kan tenke meg at det er ein fordel å skaffe fleire sett med batteri. Sånn at det går å bytte på dei. Så slepp ein problemstillinga: Kan ikkje kjøre, batteriet til elbilen står til lading. Må vente til det er ferdig lada.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår