Gå til innhold

Golf II: VW Golf 2 GL - bruks bil, LTP!!

Ranger emnet


Golf II

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nye reglene er vel 8cm klaring :) Så da har dere god margin ;)

 

stemmer ikke det gitt, jeg ble nektet med 9cm klaring på BT her jeg bor, bilen tok nedi når den ble kjørt over bremse testeren, så derfor ble jeg nektet, så fikk jeg beskjed om og justere den opp 2cm, så skulle det gå bra.

 

så neste gangs så skal jeg på ett annet BT og gjøre det, så jeg kanskje ha den høyden jeg vil ha på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du da? Jekka opp bilen utafor BT og justerte opp bilen?

Haha, hadde de funnet seg i det? :)

Det er 11 cm klaring fra metall og 8 cm fra plast forresten.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, bare merkelig at det står i reglene at det skal være 8cm klaring ifra metallet og 7cm ifra plastikk... Men er ikke alle trafikkstasjonene som følger de samme reglene nei :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vent, er ganske sikker på om man har coilovers så spiller de reglene ingen rolle. Da justerer man høyden i.h.t hva soms tår i TÜV papirene for coiloversene :) De fleste coilovers/senkesett har rundt 8 cm til metall og 7 cm til plast.

Men biltilsynet ignorerer dette, så du bør nok ha 11 cm til metall og 8 cm til palst for å være sikker ;)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, bare merkelig at det står i reglene at det skal være 8cm klaring ifra metallet og 7cm ifra plastikk... Men er ikke alle trafikkstasjonene som følger de samme reglene nei :)

 

dette står i TÜV papirene om hvor høy bilen skal være på minimum, men det sto 8cm fra mettal og 7 fra elastisk materiale på det papiret jeg hadde. men han godtok ikke det.

 

litt pga at jeg tok nedi bremsetesteren og bukken jeg skulle kjøre oppå(lol, jeg kjørte over alt, og ikke han xD) så var han og test kjørte den en tur, så fant han jo et jævlig hull som han kjørte over, så det small, og da sto jeg nesten 50 meter unna og hørte dette, og da sa han at det gikk ikke og ha den så lav før den tar neddi i hjulbuene. så jeg ble litt irritert da, men skal prøve et annet BT neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil! det står i TüV papirene 120mm eller 140mm, men har jo ikke sjangs og komme meg noen plasser med den så lav, og får ivertfall ikke en jekk under kanalen på den

 

i mine står det at det laveste er 80mm ifra laveste pungt under bilen alså traversen, eksos telles ikke xD

 

dette står i tüv pairet jeg har"The ground clearance of the vehicle has to be in any case at least 80 mm(in case of elastic parts at least 70 mm)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
nei, må vel få en liten uppdate da xD

 

har hatt det travelt via skole så har ikke fått gjort så mye på bilen i det siste, men skal sende det jeg har fått gjort i alle fall :-)

 

 

har satt opp litt stereoanlegg i bilen:

DSC00021.jpg

DSC00023.jpg

DSC00024.jpg

 

 

så har jeg funnet meg noen sommer felger til sommeren :-D men mangler dekk på de da, men de får jeg altid til til og kjøpe.(men dette er bare midlertidige felger, skal kjøpe noen andre senere)

DSC00025.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

så selger jeg noen 17 tommers felger med utslitte dekk på

DSC00026.jpg

som sakt så er det 17 tommer og 7,5 tommer breie bolt sirkelen er 5x98 om jeg har målt riktig og innpress er 35

 

 

Hvordan har du gjort det med høytaleren i døra? har slik erstatningsgitter selv men finner ikke på noe lurt for å få festet høytaleren :/

 

(Har sett at tråden er gammel) :p

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår