Gå til innhold

Noen som vet hvordan man senker en Berlingo 2002 mod?


Mondeo 08

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, er det noen her som vet hvordan jeg kan senke en berlingo. foran er det jo bare å bytte fjører, men bak aner jeg ikke hva jeg skal gjøre???

 

Ser ikke ut som om det er som å senke caddy for eks. Bare å flytte bladfjørene under akselen.

 

Så hvis det er noen der som har peiling eller bilder på dette, så er jeg veldig takknemlig for det. Eller om noen i Oslo,Akershus,Østfold, kan hjelpe meg.

 

Takker for alle svar.

 

Mvh

 

Mob: 40494853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pug205gti, den var senket slik. Har ikke sett eller gjort det selv men på både fransk og boble trekker man som regel ut bærearmen og eller torsjonsstaven og vrir den et hakk eller tre. Akkurat på samme måten som når du tar av et skjevt ratt fra rattstammen for å midtstille det igjen.

 

Jeg har forresten demontert en HiLux 2WD forstilling. Der er det to langsgående staver med en fettfyllt gummimuffe i enden der splinen er inni. Todelte kardanger (mellomaksel) har gjerne samme patent også, bare at de er uten fjørstålet.

 

http://www.badgermotorsport.co.uk/ technical - masse fine bilder og tekst

 

DANG, nå fikk jeg lyst på fransk igjen!

SS851035.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er ikke så kyndig når det kommer til bilskruing, men jeg skjønte litt av den videon og den beskrivelsen på den andre siden.

 

Men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg skal få det til.

 

Noen her som har gjort dette eller vet sånn ca åssen det skal gjøres.

 

de bærearmene og foringene og skruene han skrudde på i filmen og bildene vet jeg ikke hvor er engang.

 

Noen som vil ta på seg jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Jeg er ikke så kyndig når det kommer til bilskruing, men jeg skjønte litt av den videon og den beskrivelsen på den andre siden.

 

Men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg skal få det til.

 

Noen her som har gjort dette eller vet sånn ca åssen det skal gjøres.

 

de bærearmene og foringene og skruene han skrudde på i filmen og bildene vet jeg ikke hvor er engang.

 

vist du skrur av hjulet og følger "bære" armen oppover(rettning mot fronten på bil) Der ser du skruene. legger du deg under bilen og ser bortover så ser du 2 stag som går på hver sin side av ett tjukk rør.

 

vet ikke om det sa deg litt mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
vist du skrur av hjulet og følger "bære" armen oppover(rettning mot fronten på bil) Der ser du skruene. legger du deg under bilen og ser bortover så ser du 2 stag som går på hver sin side av ett tjukk rør.

 

vet ikke om det sa deg litt mer?

 

Skjønte litt mer nå ja. Men vet fremdelig ikke hva jeg skal gjøre eller hvordar løsne den brakketen man kommer til etter å ha løsnet den torx skruen på det staget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 3 months later...

* Det er ingen grunn til å senke en berlingo.

* Bilen er ikke laget for å bli senket.

* Det finnes kun 1. måte senke bilen på.

 

Du er nødt til å knekke torsjonsstaget, noe som kun kan gjøre ved å overlaste bilen.

Da vil hjulene forsvinne upp under hjulbuen, men forsatt være mulig å kjøre.

Hvis du da kommer på at dette var en dung ting og du ikke lenger ønsker å ha bilen senket. Så må du bytte hele bak-akslingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er vel opp til meg om jeg vil senke eller ikke. Skjønner ikke hvorfor du svarer på noe jeg ikke har spurt om. Spar deg for bortkastet tid.

 

har jeg lyst å senke, så kan jeg vel det? Selvom det er teit i dine øyne.

 

Bilen er solgt, så jeg driter i å senke den nå.

 

Men takk for svar. Og man trenger ikke å knekke torsjonstaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår